اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد

استفاده 87 درصدی روستاییان زنجانی از خدمات دهیاری‌ها

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: 87 درصد خانوارهای روستایی استان زنجان از خدمات دهیاری‌های بهره‌مند هستند.

استفاده 87 درصدی روستاییان زنجانی از خدمات دهیاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در همایش دهیاران استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر 26 هزار دهیاری در سطح کشور فعال است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها به عنوان زیرساخت‌های مدیریتی کشور در عرصه روستا محسوب می‌شود، افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد دهیاری‌ها به 37 هزار دهیاری افزایش می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه 11 هزار دهیاری جدید در کشور تاسیس می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز اقدامات لازم برای توسعه دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان 504 دهیاری در روستاهای استان فعال هستند، افزود: این دهیاری‌ها نسبت به ارائه خدمات به مردم روستایی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در همه روستاهای بالای 40 خانوار دهیاری وجود دارد، یادآور شد: اقدامات لازم برای ارائه خدمات به روستاییان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 83 درصد خانوارهای روستایی از خدمات دهیاری‌ها در کشور بهره‌مند هستند، یادآور شد: این نرم در استان زنجان 87 درصد است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تحولات گسترده‌ای در زمینه نحوه مدیریت در روستاها انجام شده است، افزود: با تاسیس دهیاری‌ها خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه جمعیت و تنوع مسائل و پیچیدگی مسائل روستاها نیازمند ساختار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دهیاری‌ها از توان و تخصصی بالایی برخوردار است.

کریمی با اشاره به اینکه حداقل مدرک دهیاری‌ها در حال حاضر دیپلم و بالای دیپلم است، افزود: 85 درصد دهیاران استان زنجان دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته تلاش‌های مطلوبی در توسعه دهیاری‌ها انجام شده است، افزود:‌ در حال حاضر خدمات مطلوبی از سوی دهیاری‌ها به مردم ارائه می‌شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان از اختصاص 52 دستگاه ماشین‌آلات مختلف به دهیاری‌های استان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: این ماشین‌آلات با اعتبار 18 میلیارد و 500 میلیون تومان در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانوان حضور گسترده‌ای در مدیریت روستاها به عنوان دهیار دارند، افزود: ‌38 دهیار زن در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

کریمی با اشاره به اینکه باید مشکلات روستاها توسط دهیاری‌ها حل شود، افزود: کمک به عمران و آبادی روستا از طریق دهیاری‌ها صورت می‌گیرد.

وی نظارت بر ساخت و سازه‌های روستایی تاکید کرد و گفت: باید دهیاری‌ها به مسائل پیرامونی روستا نیز توجه کنند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه فی‌مابین وزارت کشور، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی یادآور شد: بر اساس این تفاهمنامه از توان دهیاری‌ها برای حراست و حفظ منابع طبیعی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است دهیاری‌ها نسبت به حفظ منابع طبیعی کوشا باشند، خاطرنشان کرد: ‌دهیاری‌ها می‌توانند از فضاهای پیرامونی روستاها در قالب پارک و پارک‌های جنگلی برای عموم مردم استفاده کنند.

کریمی با اشاره به اینکه خوشبختانه اعتبارات مطلوبی در حال حاضر در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد، افزود: چارچوب قانونی برای ارائه خدمات و منابع مالی برای دهیاری‌ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای برنامه پنجم توسعه از محل مالیات بر ارزش افزوده، اعتبار به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز پنج درصد از این محل به دهیاری‌های اختصاص می‌یابد.

معاون عمرانی استاندار زنجان از اختصاص 4 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌ها در سال گذشته در استان زنجان خبر داد و گفت: با تعریف پروژه این اعتبارات هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول