اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

خرید 175 دستگاه کمپرسی برای تجهیز دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از خرید 175 دستگاه خودرو سایپا کمپرسی برای فعالیت در مناطق روستایی آذربایجان‌شرقی که دهیاری‌های آنها فعال است، خبر داد.

خرید 175 دستگاه کمپرسی برای تجهیز دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر صفر اصغری ظهر امروز در بازدید از روستاهای مناطق زلزله‌زده اهر گفت: برای خرید این ماشین‌آلات که به منظور تأمین نیازهای امور عمومی و حمل و نقل روستاها و همچنین ارائه خدمات لازم به روستاییان صورت گرفته، مبلغ 32 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: این ماشین‌آلات به زودی از سوی فرمانداری‌های بیست‌گانه استان آذربایجان‌شرقی بین 42 تعاونی‌ دهیاری‌ها که برای تسهیل در ارائه خدمات به مناطق روستایی و توسعه و پیشرفت آنها تشکیل شده، توزیع می‌شود تا خدماتی را از قبیل جمع‌آوری، حمل زباله و سایر امور عمرانی روستاها با محوریت و اولویت مناطق زلزله‌زده انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی، دهیاری‌ها را شهرداری کوچک در روستاها برشمرد و افزود: تاکنون 200 واحد ساختمان اختصاصی دهیاری در روستاهای مستعد و پرجمعیت در چهار سال گذشته احداث شده که برای اجرا و ساخت این واحدها بالغ بر 600 میلیارد ریال از محل کمک‌های دولتی و درآمدهای محلی هزینه شده است.

اصغری گفت: خوشبختانه 80 درصد این ساختمان‌ها مورد بهره‌برداری دهیاران قرار گرفته و مابقی ساختمان‌ها در دست اجرا نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: در سال‌جاری مبلغ 5 میلیارد و 750میلیون ریال به پشتیبانی از دهیاری‌های ورزقان از محل عوارض خارج از حریم و ارزش افزوده اختصاصی یافته که در زمینه تقویت 63 دهیاری منطقه ورزقان تخصیص داده شده و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول