اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر آموزش و ترویج سازمان مراتع و آبخیزداری خبر داد

ارائه آموزش‌های لازم به 3 هزار دهیار در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در سال جاری 3 هزار دهیار آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

ارائه آموزش‌های لازم به 3 هزار دهیار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکرم توفیقی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به منظور تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه ایرانی از جمله منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها است، افزود: حفظ و حمایت از منابع خدادادی طبیعی با استفاده از توانمند کردن جامعه محلی از اقدامات این سازمان است.

مدیر دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری حمایت از تشکل‌های تخصصی و شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازندگی و ظرفیت‌های محلی بالقوه دیگر از برنامه‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های محلی از جمله دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی از برنامه‌های این سازمان است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های بهره‌برداران منابع طبیعی از دیگر اولویت‌ها محسوب می‌شود.

توفیقی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها به عنوان حلقه واسط محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها به عنوان مجری برخی سیاست‌های دولت اقدامات لازم را به منظور حفظ منابع طبیعی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری فی مابین سازمان جنگل‌ها و سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منعقد شده است، خاطرنشان کرد: تلاش به منظور حفاظت از منابع طبیعی از مفاد این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

مدیر دفتر آموزش و ترویج سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه با امضای این تفاهمنامه زمینه لازم برای همکاری در اجرای پروژه‌های مختلف فراهم شده است، خاطرنشان کرد:‌ این پروژه‌ها با توجه به ظرفیت‌های استانی از طریق دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی صیانت از جنگل‌های زاگرس، جنگل‌های جنوب و ارسباران را از برنامه‌های سازمان جنگل‌ها عنوان کرد و گفت: ‌فعالیت در حوزه آبخیز سدها و رودخانه‌های مرزی از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

توفیقی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از منابع آبی کشور به خارج از کشور هدایت می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه فرصت زیادی برای بهره‌برداری از این آب‌ها طبق قوانین وجود ندارد، نفوذ این آب‌ها امکان بهره‌برداری در عرصه‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

وی از برگزاری نخستین کارگاه دهیاران در زنجان خبر داد و گفت: استان زنجان در زمینه آموزش دهیاران پیشگام است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول