اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت

آغاز نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و محلی کهگیلویه و بویراحمد نخستین نشست مشورتی بخشداران استان در محل فرمانداری گچساران آغاز به کار کرد.

آغاز نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نخستین نشست مشورتی بخشداران کهگیلویه و بویراحمد دقایقی پیش و با حضور معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن استان، فرماندار گچساران و بخشداران کهگیلویه و بویراحمد در محل فرمانداری گچساران آغاز شد.

بخشداران کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به بیان پتانسیل‌ها، مشکلات امور عمرانی و خدماتی و ارائه راهکارهای عملی و مؤثر در راستای توسعه هر چه بیشتر روستاهای این استان می‌پردازند.

فرماندار گچساران در ابتدای این جلسه اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن چهار دهستان یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است.

محمد شفیعی جمعیت این شهرستان را 120 هزار نفر عنوان کرد و افزود: گچساران دارای 23 هزار نفر جمعیت روستایی است.

وی ابراز داشت: جمعیت شهری این شهرستان 97 هزار نفر و جمعیت عشایرنشین گچساران 11 هزار نفر است.

شفیعی با بیان اینکه 35 الی 40 درصد ترک‌زبان هستند، گفت: گویش‌های لری، فارسی نیز زبان بسیاری از مردم در این شهرستان بوده و علاوه بر آن ساکنانی از شهرستان‌های بهبهان و اصفهان نیز از سال‌های گذشته تاکنون در این شهرستان سکونت دارند.

وی با بیان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بالای گچساران در زمینه کشاورزی یادآور شد: در تولید برخی محصولات کشاورزی گچساران قطب اصلی در کهگیلویه و بویراحمد است.

شفیعی تولید افزون بر 65 درصد ذرت کهگیلویه و بویراحمد و بخش زنبورداری و عسل را از جمله این پتانسیل‌ها عنوان کرد.

فرماندار و رؤسای ادارات گچساران هر هفته در یک دهستان حضور دارند

فرماندار گچساران وجود بافت‌های مختلف فرهنگی و احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف در این شهرستان را از دیگر خصوصیات ویژه عنوان کرد و آن را نشان از پویایی اندیشه در گچساران دانست.

شفیعی با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به امور روستائیان و عشایر بیان داشت: فرمانداری گچساران روزهای چهارشنبه هر هفته را به بررسی مشکلات و درخواست‌های روستائیان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: روزهای چهارشنبه به همراه جمعی از مدیران و رؤسای ادارات و نهادهای این شهرستان به دهستان‌ها رفته، از نزدیک با مردم دیدار کرده و تصمیمات لازم در زمینه خدمات‌رسانی بیشتر و برطرف کردن مشکلات آنها اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول