اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار شبانکاره خواستار شد

نامگذاری چاه‌های نفت مستقر در منطقه به نام شهدای شبانکاره

خبرگزاری فارس: بخشدار شبانکاره گفت: نامگذاری چاه‌های نفت مستقر در منطقه به نام شهدای شبانکاره با توجه به فاصله کم این چاه‌ها به این خطه از خواسته‌های مردمی است که انتظار داریم مسئولان برای تحقق این مهم با جدیت پیگیری‌ کنند.

نامگذاری چاه‌های نفت مستقر در منطقه به نام شهدای شبانکاره

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از دشتستان مختار چترسنجی صبح امروز در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: سد رئیسعلی دلواری از بزرگترین سازه‌های آبی استان محسوب می‌شود که در شبانکاره واقع است و تاثیر فراوانی در توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این بخش و بخش‌های همجوار دارد.

بخشدار شبانکاره خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان اعلام کرده که در سال جاری آب سد رئیسعلی دلواری در اختیار اراضی کشاورزی منطقه شبانکاره قرار گرفت ولی مشاهدات حکایت از آن دارد که هم‌اکنون برخی از کانال‌های درجه سه مربوط به آب‌رسانی به اراضی کشاورزی تکمیل نشده است.

چترسنجی بیان داشت: کشاورزانی که زمین برای احداث کانال قرار می‌دهند خواستار بهره‌مندی از معافیت در استفاده و بهره‌برداری از خدمات آبی هستند که سازمان نیز اعمال معافیت را اعلام کرده ولی هنوز درصد معافیت کشاورزان تعیین نشده و انتظار می‌رود با تعیین نرخ معافیت عقود کشاورزان در این زمینه هر چه زودتر بسته شود.

وی با تاکید بر ضرورت احداث سد‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در شبانکاره اضافه کرد: هم‌اکنون مسیل‌های زیادی در شبانکاره وجود دارد که به هدر می‌رود و با توجه به این مهم احداث سدهای آبخیزداری و آبخوان‌داری از مسائل مهمی است که علاوه بر جلوگیری از هدررفت منابع آبی به توسعه کشاورزی شهرستان هم کمک می‌کند.

این مسئول اذعان داشت: نصب تاور روشنایی در ورودی روستای سراج‌آباد از نیازهای مهم منطقه محسوب می‌شود که با توجه به جمعیت بالای روستایی و حضور دانشجویان و مسافرین در مسیر ورودی عدم روشنایی می‌تواند زمینه را برای بروز خطرات و ناهنجاری‌های احتمالی هموار کند.

بخشدار شبانکاره عنوان کرد: اتوبان برازجان به گناوه در روستای خلیفه‌ای به منازل مسکونی، واحدهای آموزشی و خوابگاه دانش‌آموزی نزدیک شده که با توجه به سرعت بالای اتوبان این امر سبب آلودگی صوتی در آن منطقه می‌شود و خواسته ما و مردم تغییر در مسیر اتوبان و فاصله از محدوده مسکونی و آموزشی است.

چترسنجی گفت: تسریع در اجرای جاده روستایی چهل‌زرعی به سمت سمیعا و تعیین پیمانکار با توجه به اختصاص اعتبار 4 میلیارد ریالی از مسائل مهمی است که اداره راه و شهرسازی شهرستان باید مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: نامگذاری چاه‌های نفت موجود در منطقه به نام شهدای شبانکاره با توجه به فاصله کم این چاه‌ها به این خطه از خواسته‌های مردمی است که انتظار داریم مسئولان شهرستان برای تحقق این مهم با جدیت پیگیری‌ کنند.

بخشدار شبانکاره ابراز داشت: اعتبار برای تکمیل خانه‌های عالم روستایی دهداران و سراج‌آباد باید در دستور کار قرار گیرد و این امر به توسعه فضای مذهبی شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

چترسنجی یادآور شد: مشکل سنددار کردن منازل مسکونی یکی از دغدغه‌های مهم مردمی است که در یک‌ سال گذشته پیگیری‌های فراوانی در این خصوص صورت پذیرفته است و شرایط برای رفع این مشکل هموار شده است.

وی گفت: در زمینه نوسازی و بهبود وضعیت شبکه آب‌رسانی شهری و روستایی در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته ولی هنوز اشکالات فراوانی در منطقه وجود دارد و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب رفع شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول