اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی بافت خبر داد

امحا 537 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در بافت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 537 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی به علت مشکلات بهداشتی و رعایت نکردن موازین دامپزشکی از چرخه مصرف شهروندان بافت خارج شده است.

امحا 537 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در بافت

سمیه صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بافت اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دامپزشکی نظارت بر تمام مراحل تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی است که این امر به صورت مداوم انجام می‌شود.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 954 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام شهرستان بافت کشتار شده که توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی نظارت کامل طی مراحل کشتار صورت گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه 483 مورد بارزسی در سال جاری از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان بافت انجام شده است، عنوان کرد: در این بازرسی‌ها 537 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی به علت مشکلات بهداشتی و رعایت نکردن موازین دامپزشکی از چرخه مصرف خارج شده است.

وی خاطر نشان کرد: رسیدن محصول سالم دامی به دست مصرف‌کنندگان و تأمین سلامت و امنیت غذایی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است.

صادقی افزود: با توجه به اینکه بخشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ریشه در مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارد، شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی ابراز داشت: شهروندان به هنگام خرید گوشت قرمز نسبت به برچسب و مهر دامپزشکی بر روی لاشه و همچنین تاریخ تولید و انقضا محصولات پروتئینی بسته‌بندی شده دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول