اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط شهرستان دنا:

7 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دنا جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط شهرستان دنا از کشف و جمع‌آوری بیش از هفت تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در دنا خبر داد.

7 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دنا جمع‌آوری شد

علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دنا گفت: طی شش ماهه گذشته سال جاری بالغ بر هفت تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از فروشگاه‌ها، مراکز تولید و عرضه مواد غذایی در سطح این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

وی بیان داشت: این میزان مواد غذایی فاسد با حضور مسئولان، مأموران تعزیرات حکومتی و بهداشتی شهرستان معدوم و دفن گردید.

مسئول بهداشت محیط شهرستان دنا عنوان کرد: کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، بهداشتی، آرایشی و اماکن عمومی از نظر وضعیت بهداشت محیط شهر و روستا و مشکلات بررسی و طبق ماده 13 و طبق قوانین ماده 688 تعزیراتی برخورد می‌شود.

انصاری افزود: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته به صورت ماهیانه این فروشگاه‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط نظارت و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد می‌شود.

این مسئول از تعطیلی چهار فروشگاه عرضه مواد غذایی خبر داد و اظهار داشت: بر روی بسته‌بندی هر نوع مواد غذایی باید نام شرکت، تاریخ تولید و انقضا و شماره تأییدیه وزارت بهداشت، درمان درج شده باشد در غیر این صورت با فروشندگان خاطی برخورد خواهد شد. 

مدیر بهداشت محیط شهرستان دنا از معرفی افراد خاطی در این رابطه به اداره تعزیرات حکومتی و مقامات قضایی شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تکرار تخلف محل کسب متخلفین تعطیل و پروانه کسب آن‌ها نیز باطل خواهد شد.

وی افزود: با هدف ارتقا و تامین سلامت مردم طرح بازرسی از مغازه‌ها، نانوایی‌ها و اماکن تجاری این شهرستان آغاز شده و تا اول مهر ماه ادامه می‌یابد.

انصاری پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های ناشی از غیر بهداشتی و غیر استاندارد بودن مواد و کالاهای مصرفی مردم را از اولویت برنامه‌های کمیته بهداشت و درمان دنا ذکر کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول