اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پلمب 3 واحد تولید لواشک غیرمجاز صورت گرفت

کشف 1.5 تن لواشک غیربهداشتی و 2500 کیلوگرم خرمای فاسد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شبستر از پلمب سه واحد تولید لواشک غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها، حدود 1.5 تن لواشک غیربهداشتی و 2 هزار و 500 کیلوگرم خرمای فاسد و غیرقابل مصرف کشف شد.

کشف 1.5 تن لواشک غیربهداشتی و 2500 کیلوگرم خرمای فاسد

امین نورزوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شبستر اظهار کرد: با دستور دادستان شهرستان شبستر سه واحد تولیدی لواشک غیرمجاز که قبلاً شناسایی شده بودند توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی استان و شبکه بهداشت و درمان شبستر پلمب شد.

وی افزود: ماموران کلانتری 11 شبستر با پلمب این واحدها، حدود 1.5 تن لواشک غیربهداشتی و 2 هزار و 500 کیلوگرم خرمای فاسد و غیرقابل مصرف و 40 گونی آرد توقیف و به مقامات قضایی شهرستان برای برخورد قانونی معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شبستر تولید این‌گونه مواد غذایی غیربهداشتی از جمله  آلوچه، لواشک وشکلات و غیره را به ضرر سلامت جامعه عنوان کرد و بر ضرورت کنترل‌های لازم از نظر مواد اولیه و شرایط ساختمانی کارگاه و مواد افزودنی و پس از آزمایشات لازم بر روی محصولات تولیدی برای عرضه به بازار مصرف عرضه تاکید کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو، آگاهانه یا ناآگاهانه و در شرایط کاملاً غیربهداشتی و بدون کنترل‌های لازم و اکثراً با مواد اولیه نامرغوب اقدام به تولید این‌گونه مواد غذایی مصرفی مردم می‌کنند و بدین نحو سلامتی تمام جامعه (مصرف‌کنندگان) و به ویژه کودکان را که مصرف‌کنندگان اصلی این مواد محسوب می‌شوند را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: از طرفی چنین افرادی با نصب اتیکت و درج شماره‌های پروانه ساخت و بهره‌برداری و آدرس‌های جعلی سعی در بهداشتی جلوه دادن محصولات خود می‌کنند و موجب گمراهی استفاده‌کنندگان در استفاده از مواد مصرفی سالم می‌شوند.

نوروزی در توصیه به شهروندان اظهار کرد: با عنایت به موارد عنوان شده از عموم مردم گرامی به ویژه کودکان عزیز تقاضامندیم از خرید مواد خوراکی، از فروشندگان دوره‌گرد و فروشگاه‌های غیربهداشتی و نامطمئن خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شبستر از همکاری مسئولان نیروهای انتظامی به خصوص پرسنل کلانتری 11 شبستر و مقامات قضایی شهرستان شبستر و کارشناسان اداره نظارت بر موادغذایی استان که در شناسایی وکشف و تعطیلی این‌گونه اماکن غیربهداشتی و افراد متخلف در راستای رسیدن و حفظ اهداف سازمانی نظام سلامت صمیمانه ما را یاری کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول