اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن همدان:

عملیات بازسازی روستاهای زلزله‌زده اهر روند مطلوبی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن همدان در مناطق زلزله‌زده گفت: عملیات بازسازی روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر از روند مطلوبی برخوردار است.

عملیات بازسازی روستاهای زلزله‌زده اهر روند مطلوبی دارد

حسن ظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه عملیات بازسازی روستاهای شهرستان اهر که به بنیاد مسکن استان همدان واگذار شده بود با جدیت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: بازسازی مناطق زلزله‌زده از روند مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن همدان در مناطق زلزله‌زده افزود: طی ارزیابی‌های به عمل آمده از طرف ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان همدان که در شهرستان اهر مستقر است 65 روستا مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به تعداد واحدهای ارزیابی شده توسط این ستاد تصریح کرد: یک هزار و 605 واحد مورد ارزیابی قرار گرفته که 520 واحد زیر 30 درصد و 507 واحد بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده‌اند.

وی اضافه کرد: از تعداد واحدهای ارزیابی شده 587 واحد بالای 60 درصد آسیب دیده‌اند و واحدهای ویژه نیز شامل 511 واحد می‌شود.

ظفری با بیان اینکه تعداد ماشین‌آلات فعال در منطقه 39 عدد است، بیان داشت: تاکنون 689 واحد آواربرداری شده که حجم تقریبی آواربرداری صورت گرفته 102 هزار و 750 متر مکعب است.

وی یادآور شد:‌ با توجه به سرمای هوا تمام توان و تجهیزات خود را به کار گرفته‌ایم تا کارهای اجرایی از سرعت بیشتری برخوردار باشد که در این راستا بعد از اتمام آواربرداری عملیات گچ‌ریزی 672 واحد و پی‌کنی 650 واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه آرماتوربندی‌ 516 واحد به پایان رسیده است، ادامه داد: 536 واحد عملیات بتن‌ریزی، 351 واحد نصب اسکلت و 172 واحد نیز اجرای تیرچه و بلوک با نظارت بنیاد مسکن استان همدان در روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: 123 واحد در مرحله بتن‌ریزی سقف هستند و دیوارچینی 173 واحد نیز به پایان رسیده است.

ظفری با بیان اینکه یک هزار و 13 پرونده توسط بنیاد مسکن همدان در مناطق زلزله‌زده برای معرفی به بانک‌ها تشکیل شده است، ابراز داشت: 350 پرونده نیز آماده ارائه به بانک هستند و 569 پرونده نیز توسط بنیاد مسکن همدان برای دریافت وام به بانک‌ها ارسال شده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به حمایت دستگاه‌هایی چون راه‌ و شهرسازی، هلال ‌احمر، استانداری و مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به اجرای 569 سکوی انباری، 297 سکوی دامی و 112 فرین انباری توسط بنیاد مسکن همدان در این مناطق اشاره کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول