اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری 30 خوشنویس ممتاز

طرح کتابت قرآن‌الکریم در کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: طرح کتابت قرآن‌الکریم با همکاری 30 خوشنویس ممتاز در کرمان آغاز شد.

طرح کتابت قرآن‌الکریم در کرمان آغاز شد

احمد سعیدی ساعتی پیش در حاشیه آیین آغاز طرح کتابت قرآن‌الکریم توسط خوشنویسان کرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح کتابت قرآن به پیشنهاد خوشنویسان استان کرمان امروز در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی آغاز شد.

وی تصریح کرد: 30 نفر از خوشنویسان ممتاز و برجسته استان کرمان در هفته خوشنویسی و با هدف محکومیت اهانت به قرآن‌الکریم و پیامبر اکرم (ص) کتابت قرآن را انجام می‌دهند.

سعیدی با اشاره به 24 مهرماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع شهر کرمان اذعان داشت: در این روز قرآن‌هایی در مسجد جامع کرمان توسط عوامل ساواک به آتش کشیده شد که خوشنویسان کرمانی با کتابت قرآن این نوع حرکات را محکوم می‌کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: کتابت هر جزء از قرآن‌الکریم به یکی از خوشنویسان شرکت کننده در این طرح واگذار شده است و هنرمند با یک سبک ادامه کتابت قرآن را در کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و منازل خود انجام می‌دهند.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که طرح کتابت قرآن‌ کریم در استان کرمان تا محرم سال جاری به پایان رسد و پس از انجام تهذیب و صحافی، این کتاب آسمانی در دهه فجر رونمایی شود.

سعیدی افزود: این قرآن در چند جلد منتشر و به مکان‌های مقدسی چون آستان ملکوتی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاه‌چراغ اهدا می‌شود.

وی اذعان داشت: همواره به هنرمندان توصیه می‌شود که فعالیت‌های ماندگاری را انجام دهند که کتابت قرآن ماندگارترین فعالیت است زیرا آیه‌های این کتاب آسمانی مورد احترام و توجه همگان قرار دارد.

سعیدی ابراز داشت: معنا کردن فعالیت هنری هنرمندان با کتابت قرآن‌الکریم صورت می گیرد و هنری که خداوند به افراد هنرمند داده است به بهترین نحو گسترش می‌یابد.

به گزارش فارس، نظارت فنی طرح کتابت خوشنویس قرآن‌الکریم توسط 30 خوشنویس برگزیده استان کرمان را استاد محمد میرزایی بر عهده دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول