اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آیات قرآن و احادیث در درمان اضطراب و استرس موثر است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معنویات به کنترل اضطراب می‌تواند بسیار کمک کند و آیات قرآن و احادیث در درمان اضطراب و استرس موثر است.

آیات قرآن و احادیث در درمان اضطراب و استرس موثر است

محمداسماعیل علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درباره برگزاری نخستین کنگره اضطراب در بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: در تمام انسان‌ها یک مقدار استرس لازم است و اگر در انسان استرس وجود نداشته باشد، در هنگام خطر با مشکل مواجهه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: البته اضطراب بیش از حد، زندگی فرد را دچار اختلال می‌کند و عوامل محیطی و برخی از بیماری‌ها و همچنین شرایط خانوادگی از جمله پیش‌زمینه‌های اضطراب هستند.

علی‌پور با اشاره به علائم اضطراب گفت: اضطراب دارای علائم جسمی مانند تپش قلب، تنقس سریع و یا اختلال در تنفس است و علائم روانی آن نیز بی‌خوابی و فراموشی است.

وی در ارتباط با کنترل اضطراب اظهار کرد: بهترین کار برای افرادی که دچار اضطراب و استرس هستند، این است که سعی کنند از موقعیت‌های استرس‌زا اجتناب کنند؛ همچنین آرامیدگی عضلانی از درمان‌های اضطراب است که به کنترل اضطراب بسیار کمک می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بنیادشهید و امور ایثارگران ادامه داد: اضطراب از بیماری‌هایی است که به درمان دارویی نیاز دارد و در کنار درمان دارویی باید از درمان روانشناسی نیز استفاده کرد.

علی‌پور با اشاره به نقش معنویات در کنترل اضطراب گفت: معنویات به کنترل اضطراب می‌تواند بسیار کمک کند و آیات قرآن و احادیث در درمان اضطراب و استرس موثر است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان بنیاد شهید و ایثارگران در ارتباط با نقش آستان قدس رضوی در تولید علم گفت: آستان قدس نقش محوری و مؤثری را در این زمینه ایفا می‌کند و در این کنگره‌ها با تعاملاتی که اساتید با یکدیگر انجام می‌دهند، اطلاعاتشان افزایش می‌یابد و سایر کشورها نیز متوجه سطح بالای علم و پژوهش در ایران می‌شوند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول