اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

برخورد امام جواد(ع) برگرفته از فرهنگ قرآن بود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برخورد امام جواد(ع) با مردم متواضعانه و برگرفته از فرهنگ قرآن بود و این امر سبب شد تشیع به جایگاه خاص و منحصر به فردی برسد.

برخورد امام جواد(ع) برگرفته از فرهنگ قرآن بود

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: دوران امامت امام جواد(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است که در دوران ائمه دیگر وجود نداشت.

وی با اشاره به روش مبارزاتی امام جواد(ع) گفت: اعتقادات و عقاید مختلف در دوران پیشوای نهم شیعیان رواج یافته و امام جواد(ع) برای مبارزه با آنها جلسات بحث و مناظره با علمای سایر ادیان برگزار کرد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: پیشوای نهم شیعیان به منظور تقویت بنیان دینی جلسات بحث و درس را برگزار کرد که این امر به مواضع تشیع کمک فراوان می‌کرد.   

وی ادامه داد: نحوه برخورد و حضور فعال امام جواد(ع) در جلسات مردمی یکی دیگر از راه‌های مبارزاتی حضرت با مخالفان و جذب حداکثری مردم بود.

عظیمی یادآور شد: برخورد امام جواد(ع) با مردم متواضعانه و برگرفته از فرهنگ قرآن بود و این امر سبب شد تشیع به جایگاه خاص و منحصر به فردی برسد.

وی تصریح کرد: امام محمد تقی(ع) در طول عمر خود با وجود فشارها و خفقان، در زمینه دستگیری از نیازمندان و ترویج احکام تشیع فعالیت کرد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر درس‌آموزی از مقام و شخصیت امام جواد(ع) گفت: همه افراد می‌توانند از وجود امام جواد(ع) به عنوان الگو و اسوه بهره‌مند شوند و در درجه نخست می‌توانند به تقوای آن حضرت تأسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: حسن خلق، نحوه برخورد با همنوعان، سعه صدر و تواضع وی در برابر دیگران از دیگر خصوصیات ارزشمند امام محمد تقی(ع) بود.

عظیمی با اشاره به گسترش فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی در دوران پیشوای نهم شیعیان گفت: این امام بزرگوار از این مسئله در زمینه برگزاری مناظرات و جلسات علمی استفاده کرد و دشمنان و معاندان را به خطر انداخت.

وی یادآور شد: تلاش علمی پیشوای نهم شیعیان زبانزد خاص و عام است بنابراین این امام بزرگوار در جامعه کنونی تلاش کرد تا به علم روز مسلح شده و از انحرافات با اندک مسئله‌ای جلوگیری کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول