اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت گرفت

برگزاری 300 کلاس قرآنی در کاشان

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری آزمون‌های سومین جشنواره مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان از برگزاری بیش از 300 کلاس قرآنی توسط کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان در تابستان سال‌جاری خبر داد.

برگزاری 300 کلاس قرآنی در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد بیدگلی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کلاس‌ها حدود 3 هزار نفر قرآن‌آموز در رده‌های مختلف سنی و در قالب سومین جشنواره قرآنی تابستانه در هشت منطقه شهرستان کاشان و حومه و در شش رشته روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترتیل، اذان و نقاشی قرآنی شرکت کردند.

وی در ادامه از تدوین و چاپ کتب قرآنی برای آموزش قرآن توسط ستاد قرآن مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان خبر داد و افزود: این کتاب‌ها شامل روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم جزء 30، مفاهیم 15 سوره از جزء 30 ویژه نونهالان، مفاهیم سوره‌های یاسین و الرحمن ویژه بزرگسالان، نقاشی قرآنی و کتاب میوه‌ها در قرآن است.

به گفته وی، انتشار این کتاب‌ها و توزیع آن برای استفاده قرآن‌آموزان کانون‌های فرهنگی و برگزاری آزمون‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین راه‌های آموزش همگانی قرآن است.

وی در ادامه از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره قرآنی تابستانه شهرستان کاشان در آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: این مراسم  پنج‌شنبه 11 آبان‌ ماه با حضور شخصیت‌های کشوری و با اهدای جوایز نفرات برتر در سالن شهدای بسیج شهرستان کاشان برگزار می‌شود. 

بیدگلی با بیان اینکه مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان در سال 78 توسط سردار دقیق و جمعی از دوستداران به نظام و انقلاب اسلامی با نام اتحادیه کانون‌ها و مراکز فرهنگی کاشان تشکیل شد، ابراز داشت: در حال حاضر این مرکز با نام مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان به عنوان یک ستاد مردمی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس مؤسسه آیت‌الله یثربی (ره) امام جمعه فقید کاشان بر مجموعه نظارت و پشتیبانی داشتند و در حال حاضر نیز به طور مستقیم این مؤسسه زیر نظر آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان اداره می‌شود.

مؤسسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی کاشان دارای اساسنامه، هیئت امنا و هیئت مدیره است که اعضای هیئت مدیره هفت نفر عضو اصلی، دو نفر علی‌البدل و دو نفر بازرس هستند که مدیر مسئولان کانون‌ها در مجمع عمومی هر دو سال یک‌بار در انتخابات این مجمع با رأی‌گیری اعضا را انتخاب می‌کنند.

اعضای هیئت امنای امام جمعه کاشان به علاوه یکی از اعضای شورای شهر، دو نفر حقوق‌دان از اساتید دانشگاه‌ها، یک نفر از علمای برجسته شهرستان، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سردار دقیق و رئیس هیات مدیره است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول