اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

گچساران آمادگی بارندگی‌های پاییزی را ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم آمادگی همه ادارات و نهادهای این شهرستان در آستانه فصل بارندگی‌های پاییزی گفت: در حال حاضر این شهرستان آمادگی بارندگی‌های پاییزی را ندارد.

گچساران آمادگی بارندگی‌های پاییزی را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی ظهر امروز در جلسه ستاد بحران این شهرستان با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان‌های مازندران و گیلان و ابراز همدردی با مردم این استان‌ها اظهار کرد: تصاویر پخش شده از این اتفاق غیرمترقبه، تکان‌دهنده است زیرا اتفاقات غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله ناگهانی و غیر منتظره به وقوع می‌پیوندد.

* در برخی موارد، بی‌تدبیری مسئولان بلا را وارد زندگی مردم می‌کند

فرماندار گچساران و رئیس ستاد بحران این شهرستان ابراز داشت: در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه ادارات و دستگاه‌ها به وسائط نقلیه و امکاناتی دسترسی دارند اما به عنوان مثال خانواده محرومی که در بافت فرسوده یا در بخشی از روستاهای گچساران با وجود ضعف مالی به هیچ وسیله‌ای نیز دسترسی ندارد، چگونه باید در زمان بروز اتفاقات از خود محافظت کند.

شفیعی تصریح کرد: عملکرد قوی و تصمیمات بهنگام و صحیح مسئولان‌ و مردم از تبدیل یک رخداد طبیعی به یک رخداد بحرانی جلوگیری می‌کند.

وی بر لزوم آینده‌نگری در زمینه برطرف کردن موانع پیش‌روی مدیریت صحیح بحران در شهر تأکید کرد و یادآور شد: لوله شهری باغ فردوس که پنج ماه سوراخ شده و آب با فشار زیاد از آن خارج می‌شود، کنده‌کاری‌های کنار و وسط خیابان‌ها و معلمی که به خاطر کانال حفر شده جلوی مدرسه دانش‌آموز را بغل و به آن‌ سوی کانال می‌برد را می‌توان بلایای انسانی نامید.

فرماندار گچساران خطاب به مسئولان عنوان داشت: در برخی مواقع به خاطر بی‌تدبیری، خودمان بلا را وارد زندگی مردم می‌کنیم و این سختی‌ها تکان‌دهنده است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات درون‌شهری گچساران، با تقدیر از نیروی انتظامی گچساران و شهردار دوگنبدان افزود: همراهی و پشتیبانی نیروی انتطامی و شهرداری دوگنبدان در حذف برخی کپرهای نامتناسب بازار میوه‌فروشان و جمع‌آوری بنزین‌فروشان سیار و نیز جمع‌آوری محل فروش دام زنده قابل تقدیر است.

* انتظارات شهردار دوگنبدان به حق است

وی از تشکیل کارگروهی برای صنوف آلاینده خبر داد و بیان داشت: صنوف آلاینده شامل جوشکاری‌ها و تعمیراتی‌‌ها در مرکز شهر به ویژه در مرکز خیابان ولی‌عصر و مکان‌هایی که مردم تردد دارند، ایجاد مزاحمت‌هایی را سبب می‌شوند که با این مسئله برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار گچساران با اشاره به درخواست شهردار دوگنبدان مبنی بر تعامل ادارات و دستگاه‌ها برای کمک به لایروبی کانال‌های گچساران عنوان داشت: امروز می‌خواهیم انقلابی را در بخش دیگری پیاده کرده و به کمک شهردار بیاییم، انتظاراتش هم هر چه باشد به حق بوده چون هدف خدمت و رفع مشکلات است.

شفیعی با اشاره به نیازمندی‌های لازم در آستانه فصل بارندگی در گچساران ابراز داشت: وضعیت موجود فعلی شهر برای پذیرایی از باران مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: گرچه باران نعمت خدا است اما این شرایط شهری سبب به زحمت انداختن و بروز مشکلاتی برای عبور و مرور مردم خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه وضعیت شهر امسال برای مردم باید نسبت به سال گذشته بهتر باشد، ادامه داد: این مسئله با تعامل و همکاری ادارات و نهادها با شهرداری گچساران صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول