اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک 20 کیلوواتی دانشگاه بیرجند در آستانه سال تحصیلی جدید راه‌اندازی شد.

نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند عصر امروز در آیین افتتاح این نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: فاز نخست نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی با تولید 15 کیلووات امروز به بهره‌برداری رسید.

محمدعلی بهدانی افزود: با تکمیل نهایی این نیروگاه در 17 دانشگاه دیگر نیز به صورت همزمان مشابه آن راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: توسعه کاربرد فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی و ایجاد بستری برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی خورشیدی در دانشگاه‌ها از اهم اهداف راه‌اندازی این نیروگاه است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه‌های خورشیدی در اقلیم‌های مختلف را از دیگر اهداف راه‌اندازی این نیروگاه عنوان کرد و گفت: این نیروگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری احداث شده است.

بهدانی با بیان اینکه برای احداث این نیروگاه اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: با کمک این نیروگاه بستری برای محققان به منظور توسعه دانش و صنعت انرژی خورشیدی و تعیین ظرفیت ماهانه و سالانه نیروگاه خورشیدی در اقلیم‌های مختلف ایران فراهم شده است.

وی ظرفیت اسمی این نیروگاه را 20 کیلووات دانست و گفت: 15 کیلووات آن به صورت متصل به شبکه و پنج کیلووات به صورت جدا از شبکه و مجهز به دنبال کننده خورشید است.

معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند بررسی عوامل مختلف محیط و نیروگاه خورشیدی بر میزان و کیفیت توان تولیدی، کمک به اجرای پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در بخش انرژی خورشیدی و ارائه نتایج تحقیقات به صورت مقالات در کنفرانس‌های داخل و خارج کشور را از دیگر دستاوردهای این نیروگاه برشمرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول