اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری 320 میلیون یورو

نیروگاه سیکل ترکیبی در رفسنجان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت تدبیر نیرو پارسیان گفت: با سرمایه‌گذاری 320 میلیون یورو نیروگاه سیکل ترکیبی رفسنجان احداث می‌شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی در رفسنجان احداث می‌شود

‌قادر محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی رفسنجان اظهار داشت: این نیروگاه با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون یورو توسط‌ شرکت پیمانکار چینی احداث می‌شود.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری چینی یکی از  شرکت‌های چین است که بزرگ‌ترین پروژه‌های نیروگاهی در این کشور به میزان‌ بیش از 300 هزار مگاوات اجرا کرده است و می‌توان گفت نیروگاه‌هایی که این شرکت احداث کرده به اندازه کل خاورمیانه است.

محمودی تصریح کرد: دوره ساخت این نیروگاه 2.5 تا سه سال برآورد شده ‌تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی خاطر‌نشان کرد: بین 12 تا 14 ماه واحد گازی در نظر گرفته شده ‌به دلیل اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی است، دو واحد گاز و یک واحد بخار است و از زمان آغاز به کار 12 تا 14 ماه واحد گاز آن وارد مدار می‌شود، واحد بخار این نیروگاه نیز 25 تا 36 ماه به طور کامل وارد مدار می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت تدبیر نیرو پارسیان پروژه ملی نیروگاه سیکل ترکیبی رفسنجان را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: با احداث این نیروگاه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر‌ مستقیم صاحب شغل می‌شوند و اشتغالزایی در این پروژه ملی با توجه به سیاست‌های شرکت و همچنین وزارت نیرو بومی است.

محمودی از انجام مطالعات فنی و اقتصادی ‌و صدور مجوزهای آن در این زمینه خبر داد و گفت: این مهم توسط توانیر و سازمان توسعه برق ایران تأیید و قرارداد خرید تضمینی برق رفسنجان توسط شرکت تدبیر نیرو پارسیان با وزارت نیرو و ‌سازمان توسعه برق ایران امضا و مبادله و نیز تایید اتصال به شبکه سراسری نیز انجام شده است.

به گزارش فارس، نیروگاه سیکل ترکیبی رفسنجان در 30 کیلومتری این شهرستان و دو کیلومتری روستای کبوترخان در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول