به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران حجتالاسلام علیاکبر حصاری با اشاره به اینکه این نظام، مدارس علمیه را در سه سطح (تیپ) متفاوت تیپبندی میکند افزود: در حال حاضر شاخصها و مؤلفههای محیط پژوهشی در پنج فصل شامل تشکلها، نیروی انسانی، امکانات، فضای پژوهشی و فعالیتها استخراج شده است و برای تعیین وزن در جدول قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این شاخصها در حال توزیع در سطح مدارس علمیه است تا معاونان پژوهش مدیریتهای استانی و مدارس علمیه خواهران نظرات خود را نسبت به وزن هر مؤلفه و شاخص بیان کرده و بر اساس برآیند کلی آن وزن شاخصها در هر تیپ مشخص شود.
مدیر برنامهریزی پژوهشی حوزههای علمیه خواهران اضافه کرد: پس از تعیین چارچوب تیپ، اطلاعات مدارس دریافت میشود و تمام مدارس در یکی از سه تیپ دستهبندی میشوند.
وی با اشاره به آثار و فواید تیپبندی پژوهشی مدارس علمیه اظهار کرد: این کار موجب میشود سطح انتظار از انجام فعالیتهای پژوهشی از مدارس علمیه و سنجش و ارزیابی فعالیتها عادلانه و واقعبینانه صورت پذیرد.
حجتالاسلام حصاری افزود: در حال حاضر در امتیازدهی به گزارش عملکرد پژوهشی مدارس علمیه صرفا به عملکرد پژوهشی آن توجه میشود، اما پس از تیپبندی مدارس، هر مدرسه با مدارس همتیپ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی تیپبندی پژوهشی مدارس علمیه را پیشنیاز مدیریت کیفی و اجرای سیاستهای ارتقایی دانست و گفت: به منظور ارتقاء استانداردهای علمی پژوهشی ناگزیر از اجرای تیپبندی پژوهشی هستیم.
انتهای پیام/غ30/د1000