اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر برنامه‌ریزی وارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران:

نظام پژوهشی مدارس علمیه خواهران اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه خواهران اجرا می‌شود.

نظام پژوهشی مدارس علمیه خواهران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با اشاره به اینکه این نظام، مدارس علمیه را در سه سطح (تیپ) متفاوت تیپ‌بندی می‌کند افزود: در حال حاضر شاخص‌ها و مؤلفه‌های محیط پژوهشی در پنج فصل شامل تشکل‌ها، نیروی انسانی، امکانات، فضای پژوهشی و فعالیت‌ها استخراج شده است و برای تعیین وزن در جدول قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این شاخص‌ها در حال توزیع در سطح مدارس علمیه است تا معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران نظرات خود را نسبت به وزن هر مؤلفه و شاخص بیان کرده و بر اساس برآیند کلی آن وزن شاخص‌ها در هر تیپ مشخص شود.

مدیر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: پس از تعیین چارچوب تیپ، اطلاعات مدارس دریافت می‌شود و تمام مدارس در یکی از سه تیپ دسته‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به آثار و فواید تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه اظهار کرد: این کار موجب می‌شود سطح انتظار از انجام فعالیت‌های پژوهشی از مدارس علمیه و سنجش و ارزیابی فعالیت‌ها عادلانه و واقع‌بینانه صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام حصاری افزود: در حال حاضر در امتیازدهی به گزارش عملکرد پژوهشی مدارس علمیه صرفا به عملکرد پژوهشی آن توجه می‌شود، اما پس از تیپ‌بندی مدارس، هر مدرسه با مدارس هم‌تیپ مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه را پیش‌نیاز مدیریت کیفی و اجرای سیاست‌های ارتقایی دانست و گفت: به منظور ارتقاء استانداردهای علمی پژوهشی ناگزیر از اجرای تیپ‌بندی پژوهشی هستیم.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول