اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم:

نظام مهندسی قم و قزوین تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از امضاء نخستین تفاهمنامه همکاری بین استانی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و قزوین خبر داد.

نظام مهندسی قم و قزوین تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، امین مقومی اظهار کرد: سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان قم و قزوین که در سال 90 موفق به اخذ رتبه برتر در زمینه اجرای مقررات ملی ساختمان از طرف وزارت راه و شهرسازی شدند، نخستین تفاهمنامه بین استانی را در سطح کشور به منظور تبادل تجربیات و ارتقاء کارآمدی نظام مهندسی که از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش مسکن و شهرسازی است، امضا کردند.

وی افزود: در راستای عمل به بندهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور استفاده از ظرفیت موجود، ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، پژوهشی و فنی تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و استان قزوین منعقد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به اهداف این تفاهمنامه همکاری اشاره کرد و ابراز داشت: هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی، رفاهی، فنی مهندسی و اداری با در نظر گرفتن امکانات طرفین اعم از فناوری موجود، منابع مالی، تجربیات و نیروی انسانی است.

مقومی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی ویژه اعضای جدیدالورود، تبادل اساتید، همکاری برای راه‌اندازی طرح آموزش از راه دور اعضاء، هماهنگی در تاسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های علمی، فرهنگی، آموزش‌های فنی و مهارتی، حمایت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و همکاری پیرامون تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی پژوهشی بخشی از همکاری‌های طرفین در زمینه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی است.

وی به همکاری در زمینه‌های فنی و مهندسی اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش برای راه‌اندازی سایر زمینه‌های خدمات مهندسی مندرج در ماده چهار آیین‌نامه اجرای قانون نظام مهندسی ساختمان، در اختیار قرار دادن تجربیات در زمینه‌های نظارت، طراحی و اجرا، تبادل کارشناس، برگزاری نشست‌های مشترک بین گروه‌های تخصصی و همکاری برای تهیه لیست اصلاحات مورد نیاز در مقررات ملی ساختمان از جمله موارد همکاری طرفین در زمینه‌‌های فنی و مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه در این تفاهمنامه همکاری‌هایی در زمینه‌های رفاهی نیز گنجانده شده است افزود: فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های گردشگری، بسترسازی در راستای همکاری‌های مشترک اعضاء در زمینه‌های اقتصادی، کمک به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، معرفی سایت‌های مفید در ارتباط با مهندسی و... از جمله این موارد است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول