اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مردم ایران قدر نظام ولایی را بدانند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: همه مردم باید قدر نعمت نظام اسلامی، ولایت فقیه و رهبری اسلامی را بدانند و همواره از دستورات اسلام و مراجع تقلید پیروی کنند.

مردم ایران قدر نظام ولایی را بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از جانشینان فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه قم مرکز انقلاب بوده است ابراز کرد: امام خمینی(ره) نهضت اسلامی را از همین شهر آغاز کرد و قم نیز عش آل محمد(ص) نامیده شده است.

وی افزود: امام صادق(ع) در روایتی فرموده‌اند «مدینه شهر پیامبر(ص)، کوفه شهر علی(ع) و قم شهر ما اهل بیت(ع) است» بنابراین هر کس وارد قم می‌شود در واقع مهمان اهل بیت(ع) خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عنایت ویژه خداوند به قم گفت: حضرت محمد(ص) زمانی که به معراج رفت توسط جبرئیل از موقعیت قم آگاه شد و ابلیس را که در آنجا نشسته بود امر به خروج از شهر کرد.

وی ادامه داد: خروج شیطان از قم به امر پیامبر(ص) موجب شد که این شهر مرکز علم و تقوا و صدور آن به سراسر جهان شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه زائران و مسافران باید قدر لحظاتی را که در قم حضور دارند بدانند عنوان داشت: نباید به راحتی از قم عبور کرد بلکه باید توشه‌ای معنوی از آن برگرفت و به رسم سوغات برای اعضای خانواده برد.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید « ای بشر، چرا در مقابل من سر تسلیم فرو نمی‌آوری و تعظیم و احترام نمی‌کنی؟» و این مسئله نشان می‌دهد که همه انسان‌ها باید به گذشته خود نگریسته و کردار خود را بسنجند.

وی گفت: خداوند نعمت‌های فراوانی در اختیار بشر نهاده است و بشر با نگاهی به این موضوع درمی‌یابد که باید او را پرستش و اطاعت کند زیرا خداوند تنها کسی است که شایسته پرستش است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه همه علوم در قرآن وجود دارد عنوان داشت: اهل بیت(ع) بهترین مفسران قرآن هستند که می‌توانند معنای صحیح آیات این کتاب آسمانی را به دیگر انسان‌ها نشان دهند زیرا آن‌ها دارای علم لدنی هستند.

این استاد حوزه علمیه قم گناه را یکی از عوامل بلایای طبیعی دانست و ابراز کرد: ممکن است بارانی که رحمت الهی محسوب می‌شود سبب بلا و عذاب شود.

وی افزود: همه مردم باید قدر نعمت نظام اسلامی، ولایت فقیه و رهبری اسلامی را بدانند و همواره از دستورات اسلام و مراجع تقلید پیروی کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول