اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوریه در گفت‌و‌گو با فارس:

موفقیت طرح اخضر ابراهیمی منوط به تغییر رویه ترکیه و عربستان است

خبرگزاری فارس: سفیر سوریه در ایران گفت: موفقیت و به نتیجه رسیدن طرح ابراهیمی برای پایان بخشیدن به فتنه سوریه به تغییر رویه ترکیه، عربستان و قطر و عدم ارسال تسلیحات به تروریست‌ها از سوی این کشورها بستگی دارد.

موفقیت طرح اخضر ابراهیمی منوط به تغییر رویه ترکیه و عربستان است

حامد حسن سفیر سوریه در ایران در حاشیه کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون نقش جمهوری اسلامی ایران در پایان بخشیدن به اقدامات تروریستی استکبار در سوریه اظهار کرد: مقام معظم رهبری نقش ویژه‌ای در جهان و دنیای اسلام دارند که نشان دهنده ارزش‌های انقلاب است و جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت ایشان نقش محوری در مقاومت ایفا می‌کند.

وی افزود: نقش مقام معظم رهبری در راستای حمایت از ملت‌های آزاده و ستمدیده و همچنین موضع‌گیری معظم‌ له در برابر رژیم صهیونیستی بی‌نظیر و مورد تقدیر است.

سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: کشور سوریه نیز با مقاومت و پایداری مردم این کشور و رهبری شجاعانه بشار اسد در منطقه و جهان از خط مقاومت دفاع کرده و در مقابل استکبار می‌ایستد.

حامد حسن ادامه داد: حکومت‌های غربی در برابر ملت‌های مقاومی مانند جمهوری اسلامی ایران و سوریه نمی‌توانند ایستادگی کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص چگونگی تشکیل بسیج مردمی در سوریه و کیفیت حضور این نیروها در دفاع از این کشور در برابر تروریست‌ها عنوان کرد: مردم سوریه از همه اقشار، دست در دست هم قرار داده و در برابر تروریست‌ها از بشار اسد و ارتش حمایت می‌کنند.

سفیر سوریه در ایران یادآور شد: تشکیل نیروهای مردمی در سوریه از جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری شده و به عنوان یک تجربه موفقیت‌آمیز به عنوان بسیج در سوریه نیز امروز راه‌گشا است که برای ملت‌های دیگر نیز سودمند است.

حامد حسن در خصوص طرح ابراهیمی نیز بیان کرد: ما طرح ابراهیمی و پیش از آن عنان را تأیید کردیم ولی اگر کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و قطر که حمایت‌های تسلیحاتی از تروریست‌ها می‌کنند، تغییر روش دهند این طرح به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول