اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سوریه‌ در کنفرانس «سوریه پل مقاومت»‌ ـ 2

سوریه از 40 سال پیش قانون اساسی داشته ‌/جنگ دیپلماتیک کشورهای عربی علیه سوریه

خبرگزاری فارس: سفیر سوریه در ایران گفت: سوریه از 40 سال پیش قانون اساسی را در این کشور به تصویب رسانده و در دور جدید اصلاحات در این کشور تعداد احزاب به 20 حزب افزایش یافته است.

سوریه از 40 سال پیش قانون اساسی داشته ‌/جنگ دیپلماتیک کشورهای عربی علیه سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد حسن سفیر سوریه در ایران در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: توافقنامه‌های زیادی بین غربی‌ها و کشورهای منطقه انجام شده که سوریه بیشتر آنها را به شکست کشانده است و از این جمله می‌توان به توافقنامه سال 1975 لبنان اشاره کرد.

وی افزود: این توافقنامه‌ها به دنبال این آمده است تا کشورهای منطقه را تسلیم اراده و خواسته خودشان کنند ولی محور مقاومت تشکیل شده از ایران، سوریه و مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین اشغالی توانستند با وحدت و انسجام نقشه‌های استکبار را به شکست بکشانند.

سفیر سوریه در ایران ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس صهیونیست‌ها و غربی‌ها با حمایت کشورهای عربی منطقه از صدام حسین ملعون برای حمله به جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند ولی سوریه با صدایی رسا و بلند به جانبداری از ایران پرداخت و به این جنگ نابرابر نه گفت.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از جنگ افغانستان با 6 درخواست به سوریه آمدند ولی رئیس‌جمهور بشار اسد با درخواست‌های آمریکایی‌ها مخالفت کرد زیرا نظر بشار اسد این است که اگر دشمنی با آمریکا خطرناک باشد دوستی با آنها کشنده خواهد بود.

حامد حسن ادامه داد: آمریکایی‌ها که در آن برهه از زمان به اهدافشان در سوریه و منطقه دست نیافتند امروز با کینه‌ای که در دل دارند درصدد انتقام گرفتن از ملت و میهن سوریه هستند.

سفیر سوریه در ایران یادآور شد: اتفاقات رخ داده در سوریه با سایر کشورهای منطقه تفاوت‌های فاحشی دارد. کشورهای مصر، تونس، یمن و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس جزء آن دسته از کشورهایی هستند که برنامه‌های آمریکا در آنها اجرا می‌شد و این برنامه‌ها بر اساس اراده آ‌مریکا و صهیونیست‌ها به مرحله اجرا درمی‌آمد به طوری که نقش ملت‌ها در اداره این ممالک بی‌تأثیر و دموکراسی نیز در آنها رعایت نمی‌شد.

وی با تشریح تفاوت‌های سوریه با کشورهای دیگر منطقه که در آنها بیداری اسلامی رخ داده خاطر نشان کرد: ما در کشور سوریه از 40 سال پیش قانون اساسی را به تصویب رسانده و بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای محلی را برگزار می‌کنیم.

حامد حسن تأکید کرد: احزاب زیادی در سوریه در حال فعالیت هستند و همچنین این احزاب در سیاست خارجه و دولت نیز حضور دارند.

سفیر سوریه در ایران تأکید کرد: برای پیشبرد زندگی و دموکراسی مردم همه‌پرسی قانون اساسی در کشور سوریه اجرا و قانون جدید انتخابات نیز به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: 56 درصد مردم در این همه‌پرسی شرکت و قانون جدید اطلاع‌رسانی، انتخابات مجلس و شوراهای محلی و همچنین احزاب را تأیید و به تصویب رساندند.

حامد حسن اضافه کرد: قانون جدید احزاب در کشور سوریه اجازه فعالیت به 10 حزب دیگر را داده است که به این ترتیب احزاب فعال در سوریه به 20 حزب افزایش یافته است.

سفیر سوریه در ایران تأکید کرد: اما تروریست‌ها و تکفیری‌ها که اصلاحات را نمی‌خواهند سوریه را به عنوان یک موقعیت سیاسی در منطقه هدف قرار داده و هر چه اصلاحات پیش می‌رود دشمنی خود را با ملت و دولت سوریه بیشتر می‌کنند.

حامد حسن تأکید کرد: هر چه جلوتر می‌رویم و اصلاحات سوریه با سرعت بیشتری پیش می‌رود جنگ دیپلماتیک نیز افزایش یافته و نوکران استکبار بیشتر سوریه را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی با اشاره به کارشکنی‌های وزرای خارجه برخی کشورهای عربی علیه سوریه و تمامیت ارضی کشور یادآور شد: وزرای امور خارجه کشورهایی که پیش از این خود را دوست و همراه سوریه معرفی می‌کردند امروز در جایگاه دشمنان سوریه قرار گرفته‌اند.

حامد حسن ادامه داد: وزرای خارجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هر چند روز یکبار با برگزاری نشست‌های متفاوت جنگ دیپلماتیک را علیه سوریه به راه می‌اندازند و همچنین با رسانه‌های خود در جنگ رسانه‌ای نیز سوریه را از حملات خود بی‌نصیب نمی‌گذارند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول