اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کنفرانس «سوریه پل مقاومت»‌ ـ 1

سفیر سوریه: ‌«شکست مقاومت» هدف تروریست‌ها در سوریه است

خبرگزاری فارس: سفیر سوریه در ایران گفت: هدف استکبار از حمله به سوریه حمله و شکست محور مقاومت در منطقه است.

سفیر سوریه: ‌«شکست مقاومت» هدف تروریست‌ها در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حامد حسن سفیر سوریه در ایران بعد از ظهر امروز در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اخلاق، معنویت و انسان‌دوستی را در جهان نهادینه کرده و با پایبندی به اسلام و اخلاق اسلامی انسان‌ها آموخته‌اند که چگونه خودشان باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در سه دهه پشت سر گذاشتن از انقلاب بهترین راهبرد برای مردم ایران و دیگر کشورها است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی به دیگر ملت‌ها آموخت که هر ملتی که بخواهد راه استقلال خود را بپیماید باید در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌هایش ایستادگی کند.

سفیر کشور سوریه در ایران، جمهوری اسلامی را کشوری دوست و برادر دانست و تصریح کرد: سوریه همواره همراه ملت ایران و دولت این کشور بوده است که سند این موضوع نیز پشتیبانی سوریه در 8 سال دفاع مقدس و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

حامد حسن ادامه داد: فشار بر سوریه برای شکست سوریه نیست بلکه برای شکست همه کشورهایی است که به استکبار نه می‌گویند و حاضر نیستند در مقابل مستکبران عالم و غربی‌ها سر خم کنند.

وی اضافه کرد: ما از همه ملت‌هایی که حاضر نیستند در برابر استکبار سر خم کنند حمایت می‌کنیم.

سفیر سوریه در ایران حضور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین را موجب افتخار خود دانست و تأکید کرد: اطمینان خاطر دارم دانشگاهی که نام امام خمینی (ره) بر خود نهاده اهداف و آرمان‌های امام و انقلاب را نیز زنده نگاه می‌دارد.

وی با تشکر از مجلس، دولت، ملت و راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری برای دولت و ملت سوریه یادآور شد: روابط بین دو کشور ‌‌ایران و سوریه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شده و پایه‌گذار این روابط دوستانه نیز دو رهبر فقید ایران و سوریه یعنی امام خمینی (ره) و حافظ اسد بودند.

حامد حسن تأکید کرد: هم اکنون نیز رهبران دو کشور یعنی مقام معظم رهبری و بشار اسد ادامه دهنده راه آن دو فقید هستند.

سفیر کشور سوریه در ایران روابط دو کشور را روابطی عمیق و دوستانه دانسته و تأکید کرد: همدردی مردم و دولت ایران با سوریه عجیب نیست زیرا ما در یک سنگر بوده و یک طرح عظیم به نام مقاومت را در دست داریم.

وی در پاسخ به چرایی مورد هدف قرار دادن سوریه و ریختن خون مردم بی‌گناه این کشور توسط تکفیری‌ها، جنایتکاران و باندهای تروریستی اعلام کرد: استکبار با بسیج کردن کشورهای زیر سلطه خودش وهابی‌ها، جنایتکاران و گروه‌های تروریستی و تکفیری قصد دارند تا حلقه مقاومت را نابود کنند.

حامد حسن اعلام کرد: دو طرح در منطقه وجود دارد که نخستین آن مقاومت است و همین مقاومت توانسته نقشه‌های امپریالیسم را در منطقه نقش بر آب کند که پیروزی 2006 لبنان و مردم غزه در برابر صهیونیست‌ها نشانه محقق شدن این طرح است.

سفیر کشور سوریه در ایران ادامه داد: کشورهایی که پایبند به مقاومت هستند و به استقلال خود می‌اندیشند باید در مقابل سیاست‌های استکباری و چپاولگرانه مستکبران و غربی‌ها بایستند و امروز همه کشورهایی که در جبهه مقابل سوریه قرار گرفته‌اند به نوعی با مقاومت در حال مبارزه هستند.

وی عنوان کرد: این طرح شامل سوریه، جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در لبنان و فلسطین اشغالی است و محور کشورهای میانه روی عربی نیز در مقابل این طرح قرار دارد به طوری که در تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین اشغالی از این رژیم سفاک جانبداری کرده و حامیان آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی هستند.

حامد حسن با اشاره به صحبت‌های چند سال گذشته پیرامون خاورمیانه یادآور شد: وزیر امور خارجه آمریکا پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان از تشکیل یک خاورمیانه جدید خبر داد و پس از تجاوز به عراق و افغانستان خیال می‌کردند که می‌توانند خاورمیانه جدید را بسازند ولی امروز خاورمیانه جدید با محور مقاومت تشکیل شده و این را آمریکایی‌ها برنمی‌تابند.

سفیر سوریه در ایران با بیان این مطلب که حرف نخست را در خاورمیانه جدید همان مقاومت و اراده ملت‌های منطقه می‌داند، تأکید کرد: سوریه نقش بسیار بزرگ و بارزی در این محور مقاومت داشته است و همین نقش اساسی و عظیم نیز سبب حمله مستکبران، غربی‌ها و نوکران آمریکایی‌ها به سوریه شده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول