اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس:

حامیان مخالفان سوریه مسئول آسیب به جان زائران ایرانی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت آسیب به زائران بی‌گناه ایرانی در سوریه، حامیان غربی مخالفان دولت سوریه باید پاسخگو باشند.

حامیان مخالفان سوریه مسئول آسیب به جان زائران ایرانی هستند

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: مدتی است که عده‌ای تروریست مسلح با گروگان‌ گرفتن تعدادی از زائران بی‌گناه کشورمان اقدام به باج‌خواهی از دولت سوریه می‌کنند.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی وزارت امور خارجه و مسئولان ایرانی پیگیری‌های لازم برای نجات این افراد را انجام داده‌اند و مجلس نیز هرگونه همکاری را برای تحقق این مهم انجام خواهد داد.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این پرونده گروگان‌گیری و تروریستی موضوع اصلی این است که مخالفان مسلح دولت سوریه برای اینکه بتوانند مقاصد خود را پیش ببرند دست به این جنایت و اقدام ضد حقوق بشری زده‌اند.

آلیا با اشاره به حمایت کشورهای غربی از مخالفان دولت بشار است، گفت: به طور قطع حامیان مخالفان مسلح سوریه باید پاسخگوی اقدامات آنها هم باشند و نمی‌شود که عده‌‌ای را مورد حمایت قرار داده و اسلحه در اختیارشان بگذاریم، اما پاسخگوی رفتار و اعمالشان نباشیم.

وی تاکید کرد: دولت‌هایی که به صراحت از مخالفان دولت بشار اسد و حاکمیت سوریه حمایت کرده و به دنبال براندازی دولت این کشور هستند، مسئول مستقیم حفظ جان زائران بی‌گناه گروگان‌ گرفته شده در این کشور هستند.

این مسئول بیان داشت: انتظار ملت و مسئولان ایران از مجامع جهانی به ویژه سازمان ملل و نهادهای مدعی حقوق بشر این است که در این موضوع ورود پیدا کرده و اقدامات لازم برای رهایی گروگان‌ها که از مردم بیگناه و عادی هستند را را انجام دهند.

آلیا در پایان خطاب به سران اروپا و آمریکا متذکر شد: در صورت آسیب رسیدن به جان ایرانیان دربند در سوریه باید پاسخگو باشید و نمی‌توانید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنید.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول