اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رفع اختلاف دو کشور مسلمان

دستگاه دیپلماسی ایران وارد مناقشه ترکیه و سوریه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: دستگاه دیپلماسی ایران برای حل اختلافات بین دو کشور مسلمان ترکیه و سوریه باید وارد عمل شود.

دستگاه دیپلماسی ایران وارد مناقشه ترکیه و سوریه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در جمع مردم دماوند اظهار داشت: رفتار امروز ترکیه وارد شدن به عرصه بازی خطرناکی است.

وی ادامه داد: دود این آتش دشمنی بین دو کشور اسلامی به چشم همه مسلمانان رفته و آرزوهای استکبار را جامه عمل می‏پوشاند.

علاءالدینی اضافه کرد: درخواست کمک ترکیه از ناتو برای جنگ با سوریه خود مایه تأسف است؛ زیرا این مسئله کوچک بین دو کشور مسلمان در قالب گفت‏وگو رفع می‏شود.

امام جمعه دماوند افزود: سران این دو کشور اسلامی باید مفاهیم عمیق قرآنی مؤکد در خصوص رفع اختلاف بین مسلمانان را دنبال کنند.

وی ادامه داد: باید کشورهای منطقه مانند ایران قبل از ورود این مناقشه به مسیرهای باریک و لاینحل، با برگزاری نشست‏های مشترک بر اختلافات موجود خاتمه دهند.

علاءالدینی اضافه کرد: مسلمانان باید آگاه باشد که در آستانه اجرای فریضه معنوی حج و همچنین آیین دشمن‏شکن برائت از مشرکان دشمنان به دنبال تفرقه‏افکنی بین ملل اسلامی هستند.

امام جمعه دماوند افزود: از این رو، ورود منطقه خاورمیانه به جنگی جدید جز شادی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نتیجه دیگری در بر ندارد.

 

خراسان‏شمالی به عطر ولایت معطر شد

امام جمعه دماوند همچنین با بیان اینکه خراسان‏شمالی به عطر ولایت معطر شده است، گفت: دعای مخصوص امام رضا(ع) نیز با ورود معظم‏له هم‏زمان شد؛ چرا که سفر رهبر فرزانه انقلاب به ‏ خراسان‏شمالی با روز 23 ذی‏القعده مصادف بود و این روز، زمان زیارت مخصوص حضرت ثامن‏الحجج(ع) است.

علاءالدینی اضافه کرد: مردم شریف و ولایی خراسان‏شمالی در چنین روز مقدسی چشم انتظار ورود رهبر فرزانه انقلاب به استان خود بودند.

امام جمعه دماوند افزود: به واسطه تقارن این دو رویداد مهم با یکدیگر، فضای خراسان‏شمالی به عطر ولایت امام هشتم شیعیان (ع) معطر شد و امسال هم در مهر ماه جاری بار دیگر مردم شریف ایران اسلامی بر ولایت‏مداری خود که عامل وحشت استکبار است، تأکید و وارد عرصه شدند.

علاءالدینی اضافه کرد: حضور در استان خراسان‏شمالی و استقبال از رهبر فرزانه انقلاب آرزوی همه مردم ایران اسلامی بود؛ اما مردم آن خطه به نمایندگی از سوی مردم ایران با تحکیم بیعت با ایشان، مشتی محکم بر دهان یاوه‏گویان زدند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول