اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

جهاد کشاورزی صادرات بدون حساب و ثبت نشده را مدیریت کند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید صادرات بدون حساب و ثبت نشده را در استان زنجان مدیریت و پیشگیری کند.

جهاد کشاورزی صادرات بدون حساب و ثبت نشده را مدیریت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‎نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه محصولاتی که توسط دلالان خرید و فروش می‎شود ارزش افزوده‎ای برای استان زنجان ندارد، خاطرنشان کرد: حدود 40 تا 50 میلیون دلار از تولیدات استان به نفع و به اسم سایر استان‎ها ثبت می‎شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه خلأ بسیار بزرگی در مدیریت و اعمال مدیریت در بخش تولیدات کشاورزی استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: متاسفانه تولیدات کشاورزی استان مدیریت نمی‎شود.

وی در زمینه احداث پایانه‎های تولیدات کشاورزی در استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز راه‎اندازی این پایانه حدود دو سال پیش صادر شده است، تصریح کرد: به صورت دقیق زمان احداث آن در استان مشخص نیست.

رئوفی‎نژاد به صادرات میوه به کشور عربستان و تامین میوه حجاج برای نخستین بار در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این امر گامی برای صادرات میوه به سایر کشورها می‎شود.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی و صنایع غذایی در صادرات استان زنجان طی پنج ماه نخست سال جاری بیش از 6 میلیون دلار برآورد شده است، ادامه داد: ظرفیت بخش کشاورزی در استان برای صادرات بسیار بالا است و باید در این زمینه اقدامات جدی و برنامه‎های موثری پیش‌بینی شود.

استاندار زنجان همچنین به تامین خاک مورد نیاز واحدهای صنعتی سرب و روی استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: با تامین خاک مورد نیاز واحدهای سرب و روی، ظرفیت تولید آنها از 30 درصد به 60 درصد افزایش پیدا می‎کند.

وی با تاکید بر اینکه یک میلیون تن خاک در اختیار واحدهای صنعتی سرب و روی استان زنجان قرار می‎گیرد، خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد خاک معدنی اضافی به این واحدها ارائه می‌شود که تاثیر بسیار زیادی در افزایش صادرات استان دارد.

رئوفی‎نژاد راه‎اندازی گمرک زنجان را یکی از راهکارهای توسعه صادرات استان دانست و افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه توسعه صادرات در گمرک استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان از طریق گمرک زنجان به بیش از 50 درصد رسیده است، خاطر نشان کرد: باید برای صادرات کالاهای سایر استان‎ها نیز از طریق گمرک زنجان برنامه‎ریزی کنیم.

استاندار زنجان بر ارائه امتیاز به صادرکنندگان بر اساس ضوابط و در چارچوب قوانین تاکید کرد و افزود: با این روش جلوی صادرات کالاهای استان در سایر استان‎ها گرفته می‎شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول