اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری قم:

آموزش‌های مربوط به خانواده به صورت مستمر ارائه شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری قم گفت: آموزش موجب تحکیم خانواده و جلوگیری از بزهکاری در جامعه می‌شود که باید به همین دلیل در جامعه استمرار داشته باشد.

آموزش‌های مربوط به خانواده به صورت مستمر ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم معصومه ظهیری ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره‌ آموزش مهارت‌های زندگی که در تالار بعثت سازمان جوانان استان قم برگزار شد آموزش را امری همگانی دانست و گفت: خداوند هدف از مبعث را در آیات قرآن کریم به وضوح تشریح و به آموزش با تقوا سفارش بسیار کرده است.

وی با اشاره به ضرورت آموزش عمومی در جامعه تصریح کرد: آموزش عمومی بسیاری از مشکلات ناشی از بزهکاری در جامعه را برطرف می‌کند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بحث آموزش عمومی جامعه کمک شایانی به تحکیم خانواده‌ها می‌کند اظهار کرد: ممکن است نوع و محتوای آموزش در سطوح گوناگون جامعه متفاوت باشد ولی نباید به گروه سنی خاصی ختم شود و باید به بحث «ز گهواره تا گور دانش بجوی» بیش از گذشته توجه شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش‌های ما در سطح جامعه محتوای تربیتی داشته باشد باید در این زمینه برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

ظهیری تربیت و آموزش انسان‌ها را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: از جمله عناصری که به رعایت حقوق انسان‌ها توجه کرده و رعایت آن از آسیب پیشگیری می‌کند آموزش عمومی در سطح جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری آموزش‌های مهارت زندگی برای خانواده زندانیان را فقدان نقص انسان‌ها هنگام روبه‌رو شدن با مصیبت‌های وارده در زندگی عنوان کرد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم اذعان کرد: بدین وسیله نشان می‌دهیم با وجود مصیبت‌ها و مشکلاتی که بر پیکره خانواده ما به وجود آمده ایستادگی می‌کنیم و به تلاش و کوشش خود ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمام نقص‌ها، فراق‌ها و مشکلات در زندگی نوعی امتحان است گفت: مصیبت‌دیدگان از سوی خداوند برای سنجش میزان صبر، مسئولان و توانمندان نیز از سوی پروردگار در چگونگی یاری رساندن به مصیبت‌دیدگان مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

ظهیری با بیان اینکه نباید شکست را پایان امید در یک زندگی بدانیم گفت: نیم نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد تمام فلاسفه و بزرگان در زندگی خود با مشقات فراوانی روبه‌رو بودند و مصیبت‌های بسیاری را به جان خریدند.

وی بیان کرد: مصیبت‌هایی که بر انسان وارد می‌شود نوعی آموزش است که باید از آن درس ایستادگی بیاموزیم.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم ادامه داد: این مراسم را نباید به عنوان اختتامیه نگاه کرد بلکه باید به این مراسم به عنوان طلیعه‌ای برای آموزش‌های سلسله‌وار نگریست.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی زندان‌های استان خبر داد و گفت: حمایت از آموزش زندانیان باید در دستور کار قرار بگیرد.

ظهیری خاطر نشان کرد: تلاش ما برای آموزش بانوان در بند زنان زندان‌های استان قم جدی است و تلاش می‌کنیم آنان را با مبانی رایانه آشنا کنیم.

وی بیان کرد: برای آشنایی با مبانی رایانه و کاربرد آن نیازمند چند دستگاه رایانه هستیم که از خیرین توانمند و مسئولان می‌خواهیم نسبت به فراهم کردن این وسیله آموزشی در زندان اقدام کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول