اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

طرح نظارت بر عملکرد شهرداری ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: طرح نظارت بر عملکرد شهرداری ارائه می‌شود.

طرح نظارت بر عملکرد شهرداری ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمدحسن کیادهی یکشنبه شب در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: حضور رهبر معظم انقلاب در بین مردم خراسان برای تحقق راه انبیا و اولیای خداست و پیامی برای همه ما دارد که حکومت اسلامی نه متکی به خواص بلکه متکی به توده مردم است.

وی ادامه داد: مردم با همه مشکلات، گرانی و سختی‌ها باز هم پشتیبان انقلاب اسلامی و اهداف شهدای گرانقدر هستند و وظیفه ماست که به کمک توده مردم برسیم و مشکلات قشر آسیب‌پذیر را حل کنیم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه واقعا مایه شرمساری نیست که در عصر ارتباطات و رایانه و شعار به‌روز بودن حل مشکل مردم، در شورای شهر ساری برای حل مشکل مکتوب، دوره 15 روزه طی شود، تصریح کرد: به این معنا که تسلیم نامه شهروندان به شهرداری، ارسال نامه از شهرداری به شورا و ارجاع آن به کمیسیون شورا و نهایت مصوبه شورا که یک هفته به طول می‌انجامد و یک هفته هم مصوبات در فرمانداری برای اظهار نظر معطل می‌شود و در مجموع 15 روز، زمان‌بر است و اگر مصوبه، مورد ایراد قرار گیرد که اغلب چنین می‌شود باز هم 15 روز دیگر به آن اضافه کنید.

کیادهی با بیان اینکه آیا این حق مردمی است که به ما اعتماد کرده‌اند، یادآور شد:‌ به زودی طرحی را بر اساس قانون به شورا ارائه می‌کنم که در آن طرح این زمان به حداقل زمان ممکن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح نظارت قانونی و مستمر بر عملکرد شهرداری ساری به صورت اجرایی هم طرحی است که به ‌زودی تقدیم شورا می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح تمام عملکرد شهرداری به ‌صورت روزانه کنترل و نظارت می‌شود و در هر مورد که به اشکالی و یا ایرادی برخورد کردیم از طریق ماده 73 قانون شورا اعمال نظر می‌شود.

این عضو شورای شهر ساری اظهار داشت:‌ از شهردار درخواست دارم هرگز به گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و خواص منفعت‌طلب نزدیک نشود که این خود سمی خطرناک برای شهرداری و شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهردار از تجربه دیگران در اجرای پروژه‌های شهری بهره ببرد، گفت: شهردار به پروژه‌هایی بپردازد که نیاز واقعی مردم و حلال مشکل است و این کار فقط با کار کارشناسی و مشاوره مقدور است.

کیادهی اذعان کرد: از اعضای شورای شهر تشکر کنم  که با طرح اینجانب در کاهش مکاتبات غیرضروری و غیر قانونی شهرداری که از قبل معمول و مرسوم شده بود، همکاری کرده و در قالب افزایش اختیارات قانونی شهردار با حضور کارشناسان ارشد شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده و به ‌زودی در صحن  علنی شورا مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح دیگری مبنی بر نظارت قانونی بر عملکرد شهرداری از نظر اجرایی دارم، متذکر شد:‌ با اجرای این طرح اعضای شورا به تمام واحدهای شهرداری اشراف روزانه داشته و در هر مورد انحراف یا ایرادی مشاهده کنند، می‌توانند از طریق ماده 73 قانون شوراها به شهردار تذکر دهند و در این طرح از انتقاد و ایراد شخصی و برداشت غیر قانونی نیز جلوگیری می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به انتخابات شوراها تصریح کرد: به صورت معمول داوطلبان حضور در شورا از هم‌اکنون فعالیت زودهنگام خود را شروع کرده‌اند اگرچه مسئولان نظارتی کارهای تبلیغاتی را قبل از انتخابات رصد می‌کنند اما دو خواسته باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ابتدا اینکه اعضای فعلی شوراها که قصد حضور مجدد در شورا را دارند نباید از پروژه‌های شهرداری و رانت حضور در شورا استفاده ابزاری کرده و یا با فشار بر شهردار و شهرداری به ‌دنبال پروژه در منطقه خاصی باشند و دوم اینکه از سایر داوطلبان می‌خواهم که در نقد عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و واقعیت‌ها، طرح‌های کارشناسی‌شده ارائه دهند.

کیادهی با اشاره به اینکه مردم انتخاب خود را معطوف به زمان تبلیغات انتخابات نکنند، یادآور شد: پیش‌بینی من این است که اکثریت شوراهای فعلی جای خود را به نیروهای جدید می‌دهند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول