اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت 50 درصدی شهرداری فرخشهر به کتابخانه‌ها‌ی عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری فرخشهر در سال جاری 50 درصد از بدهی خود به کتابخانه‌ها را پرداخت کرده است.

پرداخت 50 درصدی شهرداری فرخشهر به کتابخانه‌ها‌ی عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعدازظهر امروز در نشست با شهرداری فرخشهر، اظهار داشت: شهرداری فرخشهر از ابتدای سال تا کنون 50 درصد از بدهی خود به کتابخانه‌ها را پرداخت کرده است.

وی با تجلیل از خدمات شهرداری فرخشهر، افزود: در راستای اجرای مصوبات انجمن، شهرداری محوطه بیرونی کتابخانه ملاصدرا که تقریبا مساحتی به ابعاد یک هزار مترمربع است را سنگفرش کرده است.

صادقی ادامه داد: فرخشهر دارای سه باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد، کتابخانه ملاصدار با داشتن 36 هزار و 500 جلد کتاب و 950 نفر عضو بزرگ‌ترین و فعال‌ترین کتابخانه شهر است که در سال‌جاری نیز به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی در سطح کشور معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب، کتابخوانی و مطالعه، گفت: با توجه به اینکه کتاب از مهم‌ترین عناصر فرهنگی در بسط و گسترش اسلام بوده و وقایع و رویدادهای تاریخ را به نسل‌های بعدی منتقل می‎شود و آئینه تمام نمای فرهنگ است، چراکه فرهنگ محصول کوشش فکری اندیشمندان و فرزانگانی است که در فرهنگ سازی از هیچ کوششی فرو گذار نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مکتوب، ساخته کتاب است، افزود: از طرفی ارزش تمدن‌ها و فرهنگ‌ها وابسته به ذخائر و پشتوانه‌های فرهنگی آنها است و کتاب ماحصل قلم راهبری انسان به سوی سعادت و منابع ضروری برای معرفت و هدایت و عامل صیانت از فرهنگ متعالی جامعه و میراث گران‌بها و حاصل پیامی در خور توجه است.

صادقی میزان مطالعه و کتابخوانی مردم یکی از شاخص‌های ارزیابی رشد توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر است، گفت: متاسفانه توسعه و ترویج کتابخوانی از موضوع‌ها و دغدغه‌های بزرگ کشورهای در حال توسعه است، چراکه در توسعه اقتصادی کشورها جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب در اصل پاسخ به نیازهای روحی و پر کردن خلاء موجود در زندگی بوده و به ویژه برای کودک و نوجوان امن ترین پناهگاه است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول