اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام انصاریان:

کارکنان شهرداری از اجر اخروی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: استاد برجسته اخلاق گفت: مجموعه شهرداری غیر از دریافت حقوق مادی از اجر معنوی و اخروی نیز در قیامت برخوردار هستند.

کارکنان شهرداری از اجر اخروی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسین انصاریان ظهر امروز در گردهمایی خادمین کریمه اهل بیت (س) در مدیریت شهری شهرداری قم که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد به آیاتی از قرآن اشاره و ابراز کرد: خداوند مقام والایی برای ذات انسان قرار داده که این مقام را به هیچ یک از مخلوقاتش عطا نکرده است.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را بر روی زمین خلیفه و جانشین خود قرار داده است تصریح کرد: پروردگار عالم این مقام را قبل از خلقت انسان برای او تعیین کرده است.

استاد برجسته اخلاق با تبیین معنی کلمه خلیفه در زبان فارسی اظهار کرد: این کلمه در زبان فارسی معنی جانشین را می‌دهد و هر خردمند و حکیمی کسی را به عنوان جانشین برای خودش انتخاب می‌کند که لیاقت و توانایی انجام کارهایی را که او انجام می‌دهد داشته باشد.

وی در ادامه به داستان حضرت موسی اشاره کرد و ابراز داشت: با وجود اینکه 70 هزار نفر جمعیت دنبال ایشان بودند ولی حضرت موسی هارون را به عنوان جانشین خود برگزید.

حجت‌الاسلام انصاریان به اهداف خداوند از خلقت انسان اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف خداوند از این خلقت را می‌توان عمران و آبادانی زمین توسط انسان‌ها ذکر کرد.

این خطیب توانمند با اشاره به رسالت پیامبران از آدم تا خاتم روی زمین ابراز داشت: پیامبران به عنوان راهنما از سوی خداوند روی زمین آمده بودند تا به انسان بیاموزند که چگونه می‌تواند به عمران و آبادسازی زمین بپردازد.

وی ادامه داد: حضرت ذوالقرنین چگونگی ساختن سدی فلزی و ذوب آهن و حضرت داوود چگونگی شکل‌دهی به این فلز را به مردم آموزش داد.

حجت‌‌الاسلام انصاریان به سفر هوایی برای نخستین بار توسط حضرت سلیمان اشاره و اذعان کرد: فکر سفر بر فراز آسمان‌ها نیز از ایده‌های این پیامبر بود که برای نخستین بار در ذهن انسان تجلی پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مجموعه شهرداری به ویژه شهرداران محقق کننده اهداف خداوند از خلقت انسان بر روی زمین هستند.

این خطیب توانا ادامه داد: شهرداران با آباد کردن زمین و زیباسازی شهرها اهداف خداوند را بر روی زمین به اجرا می‌گذارند.

حجت‌الاسلام انصاریان با ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری اذعان کرد: مجموعه شهرداری غیر از دریافت حقوق مادی از اجر معنوی و اخروی نیز در قیامت برخوردار هستند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول