اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 277

شهرداری همدان در حمایت از جشنواره تئاتر مساعدت نکرد

خبرگزاری فارس: مسئول هنرهای نمایشی استان همدان گفت: غالباً برگزاری جشنواره‌های کشوری با مساعدت شهرداری انجام می‌شود چون اعتبار فرهنگی خاص دارد اما در همدان چنین بحثی را نمی‌بینیم که این یک گله از شهرداری همدان است.

شهرداری همدان در حمایت از جشنواره تئاتر مساعدت نکرد

کیانوش بهروزپور در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند بستری برای بارور کردن و به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بالقوه هنرمندان باشد که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز گامی ارزشمند در همین راستا است.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند صحنه آموزه‌ای باشد برای کودکان، خانواده‌ها و نهادهایی که با کودکان سروکار دارند، تصریح کرد: این تصور نباید باشد که این جشنواره تفرجگاهی برای تفریح کودکان و شادمانی آنها است چرا که ما باید بدانیم که هدف و انگیزه از برگزاری این جشنواره این است که خانواده‌ها نیز از این جشنواره‌ها استفاده کنند.

مسئول هنرهای نمایشی استان همدان با بیان اینکه باید بتوانیم از طریق تئاتر و نمایش یک سری آموزه‌ها را در اختیار خانواده‌ها بگذاریم، خاطرنشان کرد: خوب است آموزش و پرورش و یا کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در راستای دستیابی به این هدف کمک‌رسان جشنواره‌ باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته قریب به 80 تولید آثار نمایشی در استان همدان داشتیم، گفت: این تعداد به این معنی است که ما به طور متوسط در سال ماهی دو یا سه اثر نمایشی بر روی صحنه داشتیم و علاوه بر این نیز 10 گروه کودک در استان داریم که گاهی برای در اختیار گرفتن سالن در نوبت می‌ایستند.

بهروزپور افزود: یکی از علت‌هایی که جشنواره در همدان موفق است آشنایی مردم این استان با این هنر نمایشی است و با برپایی جشنواره مردم استان درصدد مقایسه کارهای بومی با ملی و بین‌المللی درمی‌آیند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دخیل هستند، گفت: این دو قشر در برگزاری این مهم کار خود را به خوبی انجام می‌دهند اما علاوه بر این‌ها کسانی هستند که می‌توانند در استمرار کار تئاتر تأثیرگذار باشند و یکی مردم هستند که باید کارها را جدی‌تر بگیرند و یک قشر نیز مسئولانی غیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مسئول هنرهای نمایشی استان همدان ادامه داد: از مسئولان ارشد استان و نهادهایی که دست بازی برای کمک‌ کردن به پرورش و رشد هنر و جشنواره تئاتر دارند خواهش‌مندیم بیشتر حمایت کنند.

وی با اشاره به کمک‌های استانداری همدان به جشنواره تئاتر امسال، این مهم را گامی مؤثر در زمینه بها دادن به این هنر ارزشی دانست و تصریح کرد: علاوه بر این، زیبا است که استانداری برخی دستگاه‌ها را نیز مکلف به همکاری بیشتر با جشنواره تئاتر کنند.

بهروزپور در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در اکثر استان‌ها حتی جشنواره‌های کشوری با مساعدت شهرداری که متولی و پایه اصلی این مهم است برگزار می‌شود چون اعتبار فرهنگی خاص برای این مهم دارد اما در همدان چنین بحثی را نمی‌بینیم که این یک گله از شهرداری همدان است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول