اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

واحدهای تولیدی به سیستم پایش آنلاین مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی به دستگاه پایش آنلاین مجهز می‌شوند.

واحدهای تولیدی به سیستم پایش آنلاین مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی عصر امروز در مراسم سومین کارگاه آموزشی آشنایی با پایش آنلاین در اردبیل اظهار داشت: بیشترین منابع آلوده‌کننده در استان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خودروهای عمومی و شخصی است که بیشترین زمینه آلودگی را در استان فراهم می‌آورند.

وی تصریح کرد: هر چند در این استان میزان آلودگی هوا پایین‌تر از استانداردهای جهانی و حتی کشوری است اما باید از هم اکنون به کنترل و کاهش آلاینده‌های هوا توجه کنیم تا در آینده با مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر نشویم.

حمیدی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت مبانی آگاهی‌بخش از سوی عموم مردم در حفاظت و صیانت از مسایل زیست‌محیطی نیاز داریم که براساس ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کشور همه واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و زیربنایی مکلف هستند به سامانه پایش لحظه‌ای مجهز شوند.

این مسئول اضافه کرد: با هدف پایش منابع آلاینده در حوزه آلودگی زیست‌محیطی استفاده از آزمایشگاه‌های معتمد نسبت به ارایه خوداظهاری‌ها و پایش لحظه‌ای از ظرفیت‌های اساسی و جدی است.

وی بیان کرد: ما در نظارت و پایین آوردن این آلودگی‌ها یک برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و همچنین مستمر نیاز داریم تا بخش عظیمی از مشکلات و معضلات این بخش برطرف شود.

به گزارش فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: در کارگاه آموزشی ارایه شده سعی کردیم تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و تولیدی را با راه‌ها و روش‌های جدید کنترل آلاینده‌های خروجی از واحدهای صنعتی و تولیدی بهتر آشنا کنیم تا یک روش قابل اتکا را در این زمینه اجرایی و عملیاتی کنیم.

حمیدی گفت: اهمیت کنترل کیفی آلاینده‌ها و نقش زیربنایی آن در پاکیزگی و سالم نگه داشتن محیط زیست امری حیاتی است که در این زمینه باید راهبردهای اساسی را مد نظر و ملاک کار قرار داد.

وی افزود: لازم است آلاینده‌های زیست‌محیطی اعم از آب، هوا، خاک به صورت لحظه‌ای و پیوسته مورد پایش، تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا یک روند اصلاحی را شاهد و ناظر باشیم.

حمیدی پایبندی به قوانین و مقررات زیست‌محیطی را از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: ما در چندین مرحله به واحدهای مختلف تذکر و اخطاریه می‌دهیم و چنانچه اقدامات لازم را در کنترل آلودگی انجام نداده باشند مطابق ماده 11 قانون در حفاظت و بهسازی محیط زیست اقدامات قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول