اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

صدور پروانه‌ تاسیس واحدهای تولیدی به خانه صنعت واگذار شد

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: دومین تفاهمنامه بین وزارت صنعت و خانه صنعت امضا شده است که به موجب آن بسیاری از وظایف وزارتخانه مانند صدور پروانه‌های تاسیس و ... به خانه صنعت تفویض شد.

صدور پروانه‌ تاسیس واحدهای تولیدی به خانه صنعت واگذار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی غنیمی‌فرد بعد از ظهر امروز در بیستمین اجلاس روسای خانه صنعت و معدن و تجارت ایران بیان کرد: دومین تفاهمنامه بین وزارت صنعت و معدن و خانه صنعت و تجارت امضا شده است که به موجب آن بسیاری از وظایف وزارتخانه مانند صدور پروانه‌های تاسیس و بهره‌برداری و انتخاب واحدهای نمونه سالانه به خانه صنعت و معدن تفویض شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بخش خصوصی تسریع در امور است، افزود: در تمام دنیا بانک وسیله تسهیل امور تولید در کشور است اما در کشور ما بانک وسیله ازار واحدهای تولیدی است.

غنیمی فرد تصریح کرد: مقررات سخت برای دادن تسهیلات بهره‌ای که برای تسهیلات تعلق می‌گیرد و تمام معوقات واحدهای تولیدی به دلیل بهره سنگین و جریمه‌هایی است که به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید بستر تعامل دانشگاه و صنعت مهیا شود، تصریح کرد: ظرفیت نیروی انسانی در کشور زیاد است. باید در دانشگاه‌ها تحول ایجاد شود و از نظرات دانشگاه‌ها در صنعت استفاده کنیم.

داریوش هندویی نایب رئیس خانه صنعت و معدن ایران نیز بیان کرد: این نشست‌ها برای همدلی و کار مشترک و خردمندانه روسای خانه صنعت و معدن و فرماندهان لشکر در زمان جنگ محسوب می‌شوند.

وی افزود: در جبهه جنگ اقتصادی هیچ مبارزه‌ای بالاتر از تولید و افزایش بهره‌وری نیست و باید ثابت کنیم قوی‌تر از پیش هستیم.

هندویی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای چندین محور مدیریت مصرف و مدیریت تولید است و باید بر مصرف مدیریت کنیم البته نگرانی از مصرف درست مردم نداریم اما اسراف در شرایط حساس باید کم شود.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه در بخش تولید باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: دو وظیفه عمده باید سرمایه‌گذاری را هدایت کند. تولید ناب در بخش دولتی و خصوصی و دیگری اینکه بتواند از نظر کمی نیاز بخش داخلی را تامین کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول