اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تصمیم‌گیری مناسب برای استمرار واحدهای تولیدی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای واحدهای تولیدی که متقاضی استمرار تولید و صیانت از ظرفیت تولید بوده، تصمیم‌گیری‌های مناسبی به عمل آمده است.

تصمیم‌گیری مناسب برای استمرار واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان، محسن صالح‌نیا در جلسه ستاد تسهیل واحدهای صنعتی و معدنی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: این جلسه با توجه به درخواست استاندار و سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان به منظور بررسی مشکلات و ارائه مصوبات لازم برای برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی و با توجه به اختیاراتی که در دست این ستاد است در این استان برگزار شد.

وی افزود: با استناد به اصل 38 قانون اساسی حدود 340 مورد درخواست که قبلاً به سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان ارسال شده، کارگروه‌های تخصصی از جمله امور زیر بنایی، امور بانکی، امور معادن و کارگروه اصلی مسائلی از جمله مالیات، سرمایه در گردش، بیمه، گمرک و امور سرمایه‌گذاری، منابع طبیعی و تولید را جمع‌بندی و برای رفع آنها اقدام کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عمده‌ترین مشکلات را در ارتباط با کارگروه بانکی اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی بخش تولید برای واحدهای تولیدی که متقاضی تقسیط مجدد بدهی‌ها و یا بخشش جرائم و اختصاص منابع مورد نیاز برای استمرار تولید و صیانت از ظرفیت تولید هستند، تصمیم‌گیری‌های مناسب به عمل آمده است.

صالح‌نیا ادامه داد: همچنین برخی صنایع از جمله سیمان و آجر که به لحاظ تأمین برخی فرآورده‌ها و منابع مورد نیاز و سرمایه‌گذاری، بحث و تفاهماتی به عمل آمد تا با انعکاس آن از طریق ستاد هدفمندی یارانه‌ها تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی گفت: بخشی از این مشکلات بر می‌گردد به تأمین منابع مالی برای پشتیبانی و بجز تصمیماتی که در ارتباط با رفع مشکل با مدیریت استان داشته‌ایم تأمین نیاز سرمایه در گردش سازماندهی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بر اساس ظرفیت‌ها در واحدهای تولیدی این موضوع در حال بررسی است و بخشی از منابع از طریق صندوق توسعه ملی به استناد قانون بودجه 91 با تبدیل منابع به ریال و سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها امکان تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی را فراهم آورده است.

صالح‌نیا افزود: با استناد به قانون 91 از محل سپرده‌های بانک نزد بانک مرکزی، سه درصد سود سپرده اختصاص داده شده به بانک‌های صنعت و معدن، کشاورزی و تجارت برای اینکه ظرفیت خود را برای تسهیلات‌دهی افزایش دهند.

وی بیان کرد: تسهیلات عمدتاً سرمایه در گردش است و به صورت یک ساله از سپرده قانونی از صندوق توسعه ملی و منابع نزد بانک‌ها تأمین می‌شود.

قایم مقام وزیر گفت: نرخ سود حدوداً 16 درصد است که با سود منابع صندوق توسعه ملی و سود بانک‌های دیگر با همدیگر به صورت متوسط اعلام می‌شود و حدود 16 درصد سودی است که برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شود.

صالح‌نیا افزود: سودی که در ارتباط با سپرده قانونی بانک‌ها که نزد بانک مرکزی است در اختیار بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی و تجارت قرار دارد، بر اساس سودی است که این بانک‌ها و دولت تعیین کرده‌اند و به واحدهای تولیدی برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول