اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

واحدهای تولیدی اردبیل با راندمان 25 درصد فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: واحدهای تولیدی در اردبیل با راندمان 20 الی 25 درصد فعالیت می‌کنند که این امر سبب کاهش اشتغال نیز شده است.

واحدهای تولیدی اردبیل با راندمان 25 درصد فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: نبود حمایت‌های جدی از واحد‌های تولیدی سبب شده اقتصاد استان پویایی خود را از دست داده و واحد‌های تولیدی نیز رکود تولید و پایین آمدن بهره‌وری را تجربه کنند.

وی ادامه داد: کند شدن چرخ‌های واحد‌های تولیدی علاوه بر تاثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منجر به کاهش اشتغالزایی نیز شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی از سوی سیستم بانکی تهدید به صدور اجرائیه می‌شوند، تصریح کرد: امروز دیگر اعمال استمهال و تزریق نقدینگی که مدت‌ها پیگیر تحقق آن بودیم ثمری برای تولید کننده ندارد و تلاشگران عرصه تولید برای تلاش مضاعف نیازمند آرامش هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل بیان داشت: تحت فشار قرار دادن تولید کننده، صدور اجرائیه به واحد‌های تولیدی، مسدود کردن حساب بانکی صرفاً با یک یا دو دوره تاخیر در پرداخت اقساط و تحریم و تهدید واحد‌های تولیدی که از سوی سیستم بانکی صورت می‌گیرد انگیزه فعالیت را از تولید کننده گرفته و فرایند تولید را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

پیرموذن با یادآوری نحوه مشارکت‌های مدنی بین واحد‌های تولیدی و بانک‌ها اضافه کرد: در مشارکت‌های مدنی فی‌مابین وام گیرنده و وام دهنده هیچ گونه رعایت حال تولید کنندگان نمی‌شود و همه ضرر و زیان متوجه تولید کننده می‌شود.

وی خطاب به مسئولان بانک‌ها گفت: از مسئولان بانک‌ها انتظار داریم درد آشنا باشند و در طرح مسائل و مشکلات واقعیت‌ها را در نظر گرفته و برای حل مشکلات راهکار‌های مناسب ارائه کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان در ادامه با انتقاد از سیاست بانک مرکزی در اعمال بند 28 و29 قانون بودجه کل کشور در سال 90 و91 ابراز داشت: پس از تصویب مجلس و ابلاغ بندهای حمایتی مذکور، بانک مرکزی بخشنامه کرد اعمال بند 28 و29 در طرح‌های زود بازده قابل اجرا نیست در حالی که اکثر معوقات بخش خصوصی از محل بندها‌ی مذکور است در حقیقت با این بخشنامه بانک مرکزی، هیچ واحد تولیدی نتوانست از ماده 29 در سال جدید استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پنجمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات دادگستری کل و به ریاست دادستان عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول