اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دفتر منطقه‌ای آسیای میانه و جنوب آسیا

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز محقق برتر جهان شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی مرند از سوی دفتر منطقه‌ای آسیای میانه و جنوب آسیا «فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه» (TWAS) به عنوان تنها جوان ایرانی در سال 2012 یکی از محققان جوان برتر جهان معرفی شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز محقق برتر جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیامک طلعت‌اهری استادیار جوان این دانشگاه با حضور در بیست و سومین اجلاس عمومی فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه در شهر «تیانجین» کشور چین به عنوان یکی از محققان منتخب جهان انتخاب و به مدت پنج سال عضو این فرهنگستان شد.

بر پایه این گزارش، با تصویب اجلاس عمومی (TWAS) هر ساله تعدادی از پژوهشگران و محققان جوان زیر 40 سال از سراسر جهان از سوی دفتر منطقه‌‌ای فرهنگستان به عنوان عضو جوان وابسته این نهاد علمی بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

داشتن سوابق علمی - پژوهشی برتر و چاپ حداقل 10 مقاله علمی - تخصصی در مجلات ISI یکی از شرایط لازم برای برگزیده شدن در این نهاد است.

فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه به ابتکار استاد عبدالسلام، فیزیکدان مشهور مسلمان و برنده جایزه نوبل با هدف گسترش علم و همکاری‌های علمی در کشورهای جهان سوم پایه‌گذاری شده است.

همین گزارش حاکی است، امسال از ایران دکتر سیامک طلعت‌اهری موفق به کسب این عنوان شده است.

پیش از این نیز در سال‌های گذشته چند محقق دیگر از کشورمان عضو این نهاد شده‌اند.

دکتر سیامک طلعت‌اهری مدرک دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را در رشته عمران گرایش سازه از دانشگاه تبریز اخذ کرده و از سال 1390 به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی مرند وابسته به دانشگاه تبریز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را ادامه می‌دهد.

وی در چهار سال اخیر موفق به چاپ و پذیرش بیش از 50 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی شده که از این تعداد 37 مقاله در مجلات ISI بوده است.

ارائه بیش از 20 مقاله در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و تألیف هفت فصل از کتب بین‌المللی از دیگر فعالیت‌های پژوهشی دکتر طلعت‌اهری است.

کسب عنوان محقق برتر استان آذربایجا‌ن‌شرقی در سال 1390-1389 و یکی از اساتید برگزیده دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 1391-1390 از آخرین موفقیت‌های وی به شمار می‌رود.

بیست و سومین اجلاس عمومی فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه روزهای 18 تا 21 سپتامبر در کشور چین برگزار شده بود.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول