اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

ظرفیت فرهنگی دانشگاه‌های مازندران افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: ظرفیت فرهنگی دانشگاه‌های مازندران افزایش یابد.

ظرفیت فرهنگی دانشگاه‌های مازندران افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌‌ها، فرمانداران، استاندار و معاونت سیاسی امنیتی استانداری و اعضای شورای تامین استان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید برجسته شود، اظهار داشت: 130 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در مازندران فعال هستند که 10 درصد دانشجویان مازندرانی در مراکز دانشگاهی دولتی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از حدود 250 هزار دانشجو در مراکز علمی مازندران 70 هزار نفر در مقطع کاردانی، 170 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 6 هزار و 750 دانشجو کارشناسی ارشد، 2 هزار و 500 نفر در دوره دکترا، 750 نفر در دوره دکترای تخصصی، 21 هزار و 850 نفر در رشته علوم پایه، 79 هزار و 750 دانشجو در فنی مهندسی، در رشته علوم انسانی بیش از 113 هزار دانشجو داریم، رشته هنر نیز بیش از 18 هزار و 675 دانشجو و 97 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد تحصیل می‌کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در رشته‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی در مازندران باید با افزایش دانشجو مواجه باشیم، تصریح کرد: با توجه به اقلیم مازندران در حوزه رشته تحصیلی دانشگاهی، کشاورزی و منابع طبیعی نیازمند افزایش سه برابری جذب دانشجو است.

این مسئول به دو رویداد مهم انقلابی 13 آبان و 16 آذر که از سوی دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام رخداد اشاره کرد و گفت: بستر انقلاب اسلامی را دانشجویان برای نظام اسلامی پشتیبانی کردند و این ایام به درستی در دانشگاه‌ها برای دانشجویان تبیین شود.

طاهایی در بخش از سخنانش برپایی اردوهای دانشجویی در دانشگاه‌ها را موثر دانست و اضافه کرد: برخی چالش‌های فرهنگی در اعزام اردوهای دانشجویی وجود دارد که باید رفع شود.

وی متذکر شد: اردوهای خودجوش دانشجویی نباید از سوی دانشگاه‌ها رها شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه 46 دانشگاه غیرانتفاعی در مازندران در رشته‌های مختلف جذب دانشجو دارد، بیان داشت: 32 دانشگاه غیرانتفاعی، هیئت امنا تشکیل دادند که آئین رفتاری نمایندگان استاندار باید تصویب شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه با همدلی و هم افزایی باید چرخه آموزش عالی را در تولید دانش افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: از فرصت‌های پیش آمده استفاده شود تا انسان فرهیخته، حق‌طلب و عدالت‌خواه در عرصه دانشگاهی تربیت شوند.

طاهایی به اقامه نماز در دانشگاه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: پرچم نماز و نمادهای این فریضه الهی در دانشگاه‌ها به اهتزاز درآید.

وی با اشاره به اینکه عباراتی که دل گفته‌های رهبری است در دانشگاه‌ها اهتمام شود، گفت: روسای دانشگاه‌ها تعامل خوبی با دانشجویان تازه وارد داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول