اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان:

7000 دانشجو در دانشگاه علمی وکاربردی کردستان تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کردستان از تحصیل 7 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

7000 دانشجو در دانشگاه علمی وکاربردی کردستان تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی ظهر امروز در دیدار نماینده ولی‌فقیه در کردستان با کارکنان دانشگاه علمی و کاربردی استان در سنندج از برگزاری دوره کاربینی برای دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ علمی ـ کاربردی استان خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان یک هفته قبل از آغاز سال تحصیلی باید در دوره‌های کاربینی حضور داشته باشند.

وی هدف از گذراندن دوره کاربینی را آشنایی دانشجویان با محیط کار رشته تحصیلی مرتبط آنها عنوان کرد و افزود: آماده کردن دانشجویان برای محیط شغلی و مهارت‌های فنی دوره‌های کارورزی از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کردستان آموزش را گام اول این دانشگاه در زمینه تحصیلی عنوان کرد و گفت: پژوهش نیز در برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد و با این مهم زمینه برای تکمیل پروسه تحصیلی هدف‌دار دانشجویان فراهم می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 7 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

رستمی اظهار داشت: 6 هزار نفر از این تعداد دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کردستان بومی هستند.

وی اضافه کرد: از سال 92 بومی‌گزینی در دانشگاه علمی و کاربردی استان کردستان اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سال 87 در استان چهار مرکز علمی و کاربردی وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 17 مرکز افزایش یافته است.

رستمی نبود دانشگاه و یا مرکزی در جوار صنعت و کارخانه در کردستان را یکی از مشکلات دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اعلام و اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات بتوانیم در کردستان مرکزی با این ویژگی راه‌اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آموزش‌ها در جهان 70 درصد مربوط به آموزش‌های فناوری و مهارتی است و این آمار در حالی است که در دانشگاه‌های کشورمان این میزان به 13 درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کردستان در پایان یادآور شد: خصوصی بودن برخی از مراکز علمی و کاربردی یکی از عمده مشکلات است که نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول