اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خون مقتول گریبانگیر قاتلان شد

دعوای زناشویی پرده از راز قتل 9 ساله برداشت

خبرگزاری فارس: راز قتل پسر بچه آبادانی پس از گذشت 9 سال با اعتراف همسر یکی از قاتلان فاش شد.

دعوای زناشویی پرده از راز قتل 9 ساله برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان راز قتل پسر بچه هفت ساله‌ای که 9 سال پیش توسط ربایندگان کشته شده بود، با اعتراف همسر یکی از قاتلان فاش شد.

این پسر بچه توسط چهار نفر و در ازای 50 میلیون تومان و به گفته برخی 200 میلیون تومان گروگان گرفته شده بود که سه روز بعد کشته و جنازه آن در جلوی منزل اولیای دم رها شد.

و امروز از آن‌جایی که سرنوشت بازی‌ها دارد و ریختن خون بی‌گناه تقاص؛ این حادثه امروز به سرانجام رسیده و اظهار ندامت و پشیمانی، زندان را به متهمان هدیه داده است.

در همین راستا با دادستان عمومی و انقلاب آبادان همچنین فرمانده انتظامی شهرستان به گفت‌وگویی نشسته که با هم می‌خوانیم.

* نقطه ابهامی در پرونده قتل پسر بچه هفت ساله وجود دارد

دادستان عمومی و انقلاب آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: قتلی در تاریخ یکم شهریور ماه سال 81 در جریان یک گروگانگیری اتفاق افتاد.

وی افزود: پسر بچه هفت ساله‌ای در ازای 50 میلیون تومان پول ربوده شد و سه روز بعد جسد آن با وضع بسیار فجیعی در کانال آب نزدیک منزل اولیای دم یافت می‌شود.

اصغر مهرنیا خاطر نشان کرد: این پرونده در همان زمان در دادگاه عمومی تشکیل داده شده که در جریان آن چند مظنون نیز دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه شعبه 103 جزایی دادگاه عهده‌دار رسیدگی به این پرونده بوده است اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های انجام شده اما این پرونده به سرانجام معلومی نمی‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان بیان کرد: چندی پیش یکی از متهمان به قتل این پرونده به جرم حمل و نگهداری سلاح دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی افزود: متهم دستگیر شده در حین بازجویی به مشارکت در قتل پسر بچه هفت ساله اعتراف و همدستان خود را نیز معرفی کرد، این خود نقطه عطفی مجدد برای بازگشایی پرونده نیمه بسته قتل 9 سال پیش بود.

مهرنیا عنوان کرد: البته ناگفته نماند همسر متهم مذکور نیز که از ماجرای قتل آگاهی کامل داشته، در خلال دعوای زناشویی، همسرش را تهدید می‌کند که با پلیس همکاری کرده و او را لو می‌دهد.

وی ادامه داد: همکاری همسر متهم با پلیس، حضور مستمر متهم و همسرش بر سر قبر مقتول و اظهار ندامت آنها، نیروهای اطلاعاتی پلیس را بر آن داشت که وارد کار شده و این خانواده را زیر نظر بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: در همین راستا با دستگیری این متهم به جرم حمل سلاح، دیگر همدستان نیز دستگیر و بازداشت شدند.

وی افزود: در مجموع چهار متهم به قتل برای این پرونده معرفی شده که البته یکی از آنها به دلیل مشارکت در قتل، با گذاشتن وثیقه موقتاً آزاد شده است.

مهرنیا با بیان اینکه در این پرونده نقطه ابهامی وجود دارد گفت: گزارشات متهمان مبنی بر این است که مقتول را خفه کرده و کشته‌اند در صورتی‌که پزشک قانونی در پرونده عنوان کرده که پسر بچه هفت ساله با شکستگی جمجمه همراه با خفگی به قتل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جزئیات پرونده در دست تحقیقات بوده و همچنان ادامه دارد اظهار کرد: همه تلاش خود را برای روشن شدن کامل این پرونده و رفع ابهامات می‌کنیم.

* پرونده در حال پیگیری است

فرمانده انتظامی آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: در سال 82 قتلی در آبادان به وقوع پیوست که در آن کودکی هشت ساله ربوده شد و به قتل رسید.

وی با بیان اینکه در جریان این آدم‌ربایی قاتلان در ازای آزادی کودک مبلغ گزافی را از خانواده وی طلب کرده بودند افزود: اکنون بعد از گذشت 9 سال از زمان این آدم‌ربایی و قتل کودک، سه نفر در رابطه با این اتفاق دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

احمد چنداز خاطر نشان کرد: این سه قاتل بعد از بازسازی صحنه قتل به جرم خود اعتراف کرده و برای اجرای رویه قضایی به مقامات مربوطه معرفی تا حکم قضایی لازم برای آنان صادر شود.

در پایان با بیان اینکه پرونده متهمان به منظور طی کردن مراحله قضایی به مقامات مربوطه ارجاع شده است، گفت: مأموران نیروی انتظامی در شناسایی عاملان قتل این کودک تلاش فراوانی داشته و این پرونده را برای معرفی و شناسایی قاتلان پیگیری و دنبال کردند.

خانواده مقتول با وجود اینکه پس از قتل فرزندشان رخت از شهر بسته و عازم دیاری دیگر شدند اما با یک چشم خون و یک چشم اشک امروز دل به دستگیری و مجازات قاتل تنها پسرشان بسته‌اند، فرزندی که دیگر نه صدای خنده آن و نه شیرین زبانی‌اش هیچ‌گاه لبخند را به پدر و مادرش هدیه نمی‌دهد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول