اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد

برگزاری 27 مراسم دعای عرفه در کردستان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری 27 مراسم دعای عرفه در این استان خبر داد.

برگزاری 27 مراسم دعای عرفه در کردستان

علی خزایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از این تعداد مراسم چهار مورد در سنندج، هشت مورد در قروه، پنج مورد در بیجار، یک مورد در سقز، دو مورد در بانه، دو مورد در مریوان، یک مورد در دیواندره، یک مورد در کامیاران و سه مورد در دهگلان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 500 هیئت مذهبی در استان کردستان فعالیت دارند که در راستای مناسبت‌های ملی و مذهبی به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی از آمادگی هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی استان در راستای برگزاری مراسم و برنامه‌های روز عرفه خبر داد و افزود: مراسم دعای عرفه در سطح هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌های استان برگزار می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان دعای عرفه را یک دایرةالمعارف ارزشمند خواند و تصریح کرد: در این دعا به صفات ‏پروردگار، خودسازی و شناخت راه‌های آن، جهان آخرت، راه صحیح توبه و بازگشت سفارش ‏شده است.

خزایی بیان کرد: انسان با خواندن دعای عرفه راه‌های دور کردن زشتی‌ها از خود و راه تعلیم و تربیت که در ‏حیات اجتماعی انسان بسیار مهم است را می‌آموزد.

وی در پایان، تلاش برای خداپرستی به جای خودپرستی را ضروری دانست و گفت: قرائت دعای عرفه راهی برای رسیدن به خداپرستی است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول