اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

نجات مسلمانان مهم‌ترین دعا در شب قدر است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نجات مسلمانان بزرگ‌ترین خواسته‌ای است که مؤمنان می‌توانند در شب قدر آن را از خدا بخواهند.

نجات مسلمانان مهم‌ترین دعا در شب قدر است

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: یکی از با عظمت‌ترین شب‌ها، شب قدر است.

وی ادامه داد: شب قدر، شب تقدیر همه موجودات عالم است و روزی سالانه انسان‌ها در این شب توسط ملائکه الهی تعیین می‌شود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: در واقع در شب 19 ماه مبارک رمضان نیازهای انسان‌ها طرح شده و در شب 21 ماه مبارک رمضان تثبیت می‌‌شود.

وی با اشاره به ارزش شب 23 ماه مبارک رمضان ابراز داشت: در این شب ملائکه الهی سرنوشت سالانه انسان را به ولی خدا عرضه کرده و این نامه توسط حجت الهی تنفیذ می‌شود.

رضوی‌مهر گفت: مؤمنان در این شب باید با توسل به ذات اقدس الهی پیروزی مسلمانان بر جهان کفر را درخواست کرده و بدانند هیچ دعایی در این شب از دعا برای نجات مسلمانان مهم‌تر نیست.

وی ادامه داد: امروز هیچ امری مهم‌تر و بالاتر از اینکه اسلام بر کفر جهانی غالب شود، وجود ندارد و برای این موضوع باید بسیار دعا کرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: در شب قدر باید برای مسلمانان میانمار و مسلمانان مظلومی که در آتش توطئه و فتنه در سوریه قرار گرفته‌اند دعا کرد.

وی افزود: شب قدر، شبی است که انسان‌ها باید هم برای مسائل شخصی و فردی و هم برای مسائل جهان اسلام دعا کنند.

رضوی‌مهر گفت: شخصی به محضر امام باقر(ع) رسید و از وی سئوال کرد مهم‌ترین شبی که می‌شود در آن شب درباره معارف اسلامی، مبدأ و معاد صحبت کرد چه شبی است؟ امام باقر(ع) فرمودند بهترین شب برای این کار شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

وی اضافه کرد: در این شب می‌توان با مذاکرات علمی و تفکر در زمینه معارف الهی، از سرچشمه معرفت و حکمت الهی سیراب شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ارتباط قرآن و شب قدر اظهار داشت: اینکه ما در شب قدر قرآن بر سر می‌گیریم نشانه این است که می‌خواهیم به مدد الهی قرآن سالاری و قرآن منطقی را در زندگی خود حکمفرما کنیم.

وی افزود: در این شب به این نکته باید توجه کرد که راز سعادت هر فرد مسلمان در پیروی از قرآن نهفته است و باید از این فرصت برای محاسبه اعمال بر اساس قرآن استفاده کرد.

رضوی‌مهر ادامه داد: خداوند در قرآن شب قدر را یک شب مبارک می‌نامد و آن را شبی می‌داند که از هزار ماه بهتر است.

وی خاطر نشان کرد: کسی که شب قدر به توسل، عبادت، شب‌ زنده‌داری و کرنش در برابر حق بپردازد، در واقع به اندازه 84 سال برای او ثواب مکتوب خواهد شد که این فرصت طلایی را هیچ مؤمنی نباید دست کم بگیرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه رفع مشکلات در گرو فرج امام زمان(عج) است، ابراز داشت: در این شب باید برای فرج امام زمان(عج) بسیار دعا کرد.

وی گفت: در شب قدر دعا کنیم خداوند جریان‌های انحرافی، کینه، توطئه و فتنه‌ها را از بین ببرد و صلح و آرامش در جهان برقرار شود.

رضوی‌مهر ادامه داد: در این شب از خداوند بخواهیم تا عصر و زمان ما را از فرهنگ پیامبر(ص) جدا نکرده و اوقات ما با ارزش‌هایی که پیامبر(ص) در عمر با برکت خود برای استقرار آنها تلاش کرد، همراه شود.

وی افزود: در این شب تصمیم بگیریم برای امام زمان خود عمارگونه و مالک‌اشترگونه تلاش کرده و دشمنان را از خود ناامید سازیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول