اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان خبر داد

نظارت 21 اکیپ بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی لرستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: 21 اکیپ دامپزشکی بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی لرستان نظارت دارند.

نظارت 21 اکیپ بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد گودرزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد از تشدید اقدامات نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در سطح لرستان خبر داد و گفت: طرح نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های استان توسط 21 اکیپ شامل 18 اکیپ ثابت و سیار و سه اکیپ ناظر از سوی دامپزشکی لرستان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. وی آمار کشتار روزانه طیور در استان لرستان را 120 تن، 670 راس گوسفند، بز، گاو و گوساله عنوان کرد و افزود: در زمینه خروج دام از استان، تا زمانی که نیاز استان تامین نشود، اجازه خروج دام، طیور و فرآورده‌های دامی از لرستان داده نمی‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان لرستان گفت: فعالیت کشتارگاه‌های سنتی که نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و تغییر ساختار کاری آنها اقدام نشود، به منظور تأمین و حفظ سلامت و بهداشت محیط، متوقف و این مراکز تعطیل می‌شوند.

گودرزی با اشاره به وجود 21 کشتارگاه در لرستان، اظهار داشت: از این تعداد 11 کشتارگاه مربوط به طیور است که کاملاً صنعتی بوده و هیچ گونه مشکلی ندارند، اما از مجموع 10 کشتارگاه دام فعال لرستان تنها دو واحد آن صنعتی است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: برای کشتارگاه‌های سنتی استان که دارای مشکلات بهداشتی می‌باشند، اخطاریه صادر شده تا نسبت به رفع نواقص بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: در این میان واحد کشتارگاه سنتی شهر الشتر به دلیل غیر بهداشتی بودن تعطیل می‌شود، ضمن اینکه کشتارگاه نورآباد نیز در نوبت تعطیلی قرار گرفته که فعلاً به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها، اجباری برای تعطیلی آن وجود ندارد.

گودرزی همچنین از صدور مجوز ساخت کشتارگاه صنعتی از سوی دامپزشکی خبر داد و گفت: هیچ گونه محدودیتی برای صدور مجوز ساخت کشتارگاه در استان لرستان وجود ندارد، ضمن اینکه به متقاضیان نیز تسهیلات لازم پرداخت می‌شود که در این زمینه مجوز احداث دومین کشتارگاه صنعتی خرم‌آباد نیز صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه فرم‌های در پایان ماه مبارک رمضان تشکیل شده که اقدامات سازمان دامپزشکی لرستان در این ماه را طی این فرم به سازمان بالا ارسال و این اداره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: در این ماه اکیپ‌های مشترکی با شبکه بهداشت و تعزیرات حکومتی در سطح لرستان فعال کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول