اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

استقرار سیستم GIS مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم از افتتاح سیستم GIS مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در قم همزمان با روز دامپزشکی خبر داد.

استقرار سیستم GIS مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در قم

مهدی رفیعی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به صدور مجوزهای حمل داخل استانی به صورت سیستم آنلاین اظهار کرد: تمام گواهی‌های حمل داخل استان در گذشته به صورت دستی صادر می‌شد ولی اکنون به صورت آنلاین صادر می‌شود که در نتیجه این امر تمام اطلاعات قابل ردیابی است.

وی از صدور گواهی حمل از کشتارگاه به داخل مراکز عرضه شهر قم برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: در نتیجه اجرای این طرح تمام مرغ‌هایی که در کشتارگاه کشتار می‌شوند به داخل سطح شهر رفته و گواهی حمل دریافت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: اجرای این طرح به ارتقای سطح نظارت بر کشتارگاه کمک کرده و سبب کنترل بیشتر در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به استقرار سیستم GIS مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی گفت: با استقرار این سیستم فرآورده‌های دامی تمام مراکز عرضه در این بخش کد دریافت کرده و تمام اطلاعات در این سیستم قابل ردیابی و گزارش‌گیری است.

رفیعی‌محمدی یادآور شد: اطلاعات اعم از تخلفات حقوقی، بحث‌های نظارتی و چک لیست‌های واحد بازدید در سیستم GIS وارد می‌شود.

وی عنوان داشت: این طرح که به بحث نظارت کمک می‌کند برای نخستین بار در کشور همزمان با روز دامپزشکی در قم افتتاح می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به ساماندهی و توزیع واکسن‌های دام و طیور گفت: GIS طیور امسال همزمان با کل کشور در استان عملیاتی و شروع شده که بر اساس آن تمام اطلاعات بیماری‌های مرغداری‌ها، نمونه‌برداری و آزمایشات مرغداری در این سیستم ثبت و آنالیز شده و به صورت کشوری تحلیل می‌شود.

وی یادآور شد: قم یکی از استان‌های پیش رو در اجرای این طرح بوده که تمام بیماری‌های طیور را بر اساس این سیستم تحلیل و به سازمان ارسال کرده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول