اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس:

مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فردوس از ساماندهی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.

مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ساماندهی می‌شود

جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: عرضه فرآورده‌های خام دامی باید منحصراً در فروشگاه‌های مجاز گوشت قرمز، ماهی و مرغ انجام شود.

وی گفت: با وجود فروشگاه‌های ویژه عرضه مرغ و ماهی در سطح شهرستان باز هم مشاهده می‌شود که فرآورده‌های خام دامی از جمله مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و گوشت در سطح فروشگاه‌های متفرقه نیز عرضه می‌شود.

رئیس دامپزشکی فردوس افزود: عرضه فرآورده‌های خام دامی در فروشگاه‌های غیرمرتبط علاوه بر عرضه خارج از چرخه این فرآورده‌ها سبب تهدید سلامت و بهداشت عمومی جامعه می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: با پیشنهاد شبکه دامپزشکی و مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان فردوس مقرر شد با همکاری ادارات سطح شهرستان طرح جلوگیری از عرضه فرآورده‌های خام دامی در فروشگاه‌های غیرمرتبط اجرا شود.

وی ادامه داد: در این طرح عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت مرغ، بلدرچین، کبک، شترمرغ تازه و منجمد، ماهی تازه و منجمد، گوشت قرمز چرخ‌کرده و همبرگر در فروشگاه‌های مجاز گوشت قرمز، مرغ و ماهی توزیع شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس گفت: با اجرای این طرح از این پس فروش و نگهداری این فرآورده‌ها در فروشگاه‌های غیرمرتبط از جمله خوار و بارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها سطح شهرستان غیرمجاز است.

اسماعیلی اجرای طرح جلوگیری از عرضه فرآورده‌های خام دامی در فروشگاه‌های غیرمرتبط را سبب تأمین سلامت و امنیت غذایی بیش از پیش شهروندان دانست و زمان اجرای این طرح را اول مردادماه سال جاری اعلام کرد.

وی افزود: از حدود دو ماه گذشته اطلاع‌‌رسانی و مستندسازی با اخذ تعهد از فروشگاه‌های سطح شهرستان در این‌ ارتباط انجام شده است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول