اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام ماه مبارک رمضان

70 اکیپ بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در خوزستان نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: 70 اکیپ ثابت و سیار بازرسی و نظارتی در ایام مبارک ماه رمضان عرضه فرآورده‌های خام دامی را در سطح این استان کنترل می‌کنند.

70 اکیپ بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در خوزستان نظارت می‌کنند

مصطفی کنارکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان توسط 24 اکیپ ثابت و 46 اکیپ سیار در دو نوبت کاری صبح و عصر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در تمامی شهرستان‌های استان خوزستان اجرا می‌شود، اضافه کرد: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی تلاش می‌شود فرآورده‌های خام دامی سالم، بهداشتی و مطمئن در دسترس مردم قرار گیرد.

کنارکوهی با اشاره به اجرای 30 روزه این طرح، تصریح کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان از 31 تیرماه در سراسر استان آغاز  و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه در ایام خاصی از سال مانند ماه مبارک رمضان تقاضای فرآورده‌های پروتئینی از سوی مردم افزایش می‌یابد، گفت: در اجرای این طرح کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب اکیپ‌های سیار ویژه و با تردد در سطح شهر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.‌

وی سردخانه‌های مواد پروتئینی، خودروهای حمل فرآورده‌های دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های تولید، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از دیگر حوزه‌های تحت نظارت این اداره برشمرد.

کنارکوهی با تأکید بر برخورد شدید با متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی، یادآور شد: شهروندان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه و فروش مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی در روی محصولات توجه کنند.

وی تأکید کرد: شهروندان در خرید گوشت قرمز حتما به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه‌ها در قصابی‌ها و مراکز عرضه توجه کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌‌های خام دامی به صورت غیر مجاز و یا غیر بهداشتی، موضوع را به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول