اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور:

دادگستری‌ها نمی‌توانند بدون شوراهای حل اختلاف به کار خود ادامه دهند

خبرگزاری فارس: رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: دادگستری‌ها نمی‌توانند بدون وجود شوراهای حل اختلاف به کار خود ادامه دهند بنابراین باید بیش از پیش در راستای تقویت شوراها گام برداریم.

دادگستری‌ها نمی‌توانند بدون شوراهای حل اختلاف به کار خود ادامه دهند

به گزارش خبرگزاری قارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، نشست شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به منظور بررسی عملکرد و مشکلات آنها با حضور حجت‌الاسلام علی احمدی‌‌میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور، حجت‌الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و معاونان و رؤسای دادگستری شهرستان‌های استان برگزار شد.

احمدی‌ میانجی گفت: فلسفه شکل‌گیری شوراهای حل اختلاف کمک به دادگستری‌ها بود که در سال 81-80  میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به 18 ماه هم رسیده بود که البته هدف اصلی از ایجاد شوراها کمک به صلح و سازش در بین مردم بود که با گذشت زمان صلاحیت رای دادن نیز به آنها داده شد که این تا حدودی با رسالت اصلی شوراها منافات داشت.

وی ادامه داد: در اوایل کار آیت‌الله لاریجانی به حذف شوراهای حل اختلاف اعتقاد داشت که در نهایت با بحث‌هایی که صورت گرفت، دستور به ابقا آبرومند و تقویت شوراها داد.

رئیس شوراهای حل اختلاف با اعتقاد به ضرورت وجود شوراهای حل اختلاف بیان کرد: با توجه به شرایط ورودی پرونده، دادگستری‌ها نمی‌توانند بدون وجود شوراهای حل اختلاف به کار خود ادامه دهند، بنابراین باید بیش از پیش در راستای تقویت شوراها گام برداریم.

احمدی‌ میانجی افزود: در سه سال گذشته پالایش خوبی از نظر شعب و نیروی انسانی در شوراها انجام شده است به نحوی که شعب شورا از 14700 شعبه به زیر 8000 شعبه رسیده است و با 38000 عضو به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی در شوراها برقراری صلح و سازش است، عنوان کرد: به ‌طور کلی در آینده چنانچه پیش‌نویش آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، به‌ صورت شوراهای حل اختلاف شماره یک و 2 اداره خواهد شد که شماره یک فقط برای ایجاد صلح و سازش و در شماره 2 علاوه بر این، رای نیز صادر خواهد شد که البته افراد عضو با شرایط خاص در هر کدام عضویت پیدا خواهند کرد.

وی تعداد پرونده‌های منجر به صلح و سازش در شوراها را 35 درصد برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم این آمار را ارتقا بخشیم و رسالت خود را که ایجاد صلح و سازش است، کمرنگ نکنیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف عمده‌ترین مشکل کارکنان شوراها را استخدام و بیمه کارکنان دانست و گفت: در خصوص استخدام تلاش‌هایی صورت گرفته است و در مورد بیمه کارکنان نیز به‌ زودی طرح یک فوریتی آن به مجلس ارائه خواهد شد که در صورت تصویب نهایی می‌شود.

در ادامه این جلسه مظفری گفت: در شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، مدیریت به معنای واقعی کلمه وجود دارد به‌ گونه‌ای که کاملاً شکل اداری و رسمی به خود گرفته است.

وی انگیزه و مدرک بالا را از امتیازات اعضای شورا دانست و گفت: گاهی افراد با رتبه‌های بالا از لحاظ علمی و موقعیت اجتماعی و با کمترین توقع عضو می‌شوند که این نشان از انگیزه بالای آنها است که البته در این میان غالب افراد دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند.

مظفری ادامه داد: با توجه به پالایش و تعدیلی که صورت گرفت، شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه کاملاً از مسائل قومی و قبیله‌ای خارج شده است و امر شورا به‌صورت واقعی در اینجا رعایت می‌شود.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول