اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد

کاهش آمار طلاق با ارجاع پرونده‌های طلاق به بهزیستی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ارجاع پرونده‌های طلاق به بهزیستی، سبب کاهش آمار طلاق در استان یزد شده است.

کاهش آمار طلاق با ارجاع پرونده‌های طلاق به بهزیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری صبح امروز در مراسم اعطای حکم ریاست بنیاد صیانت از خانواده به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: ارجاع پرونده‌های طلاق به بهزیستی در همین مدت اندک محاسن بسیار زیادی داشته و به طور قطع در بلندمدت موجب کاهش طلاق در استان خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در مرکز کشور عنوان کرد: این بنیاد به زودی در استان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود و محور این بنیاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان است.

حیدری، طلاق را یکی از مشکلات دستگاه قضایی و تهدیدکننده بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: پرونده‌های مربوط به طلاق هر سال در دستگاه قضائی افزایش دارد به طوری‌که در شهریور ماه سال جاری 188 فقره پرونده طلاق در دادگستری شهرستان یزد تشکیل شده است.

وی، اعتیاد را بیشترین دلیل طلاق‌ها ذکر کرد و افزود: 25 درصد پرونده‌های طلاق مربوط به اعتیاد، 21 درصد مشکلات اقتصادی و بقیه مربوط به سایر موارد است.

حیدری خاطرنشان کرد: با تفاهم نامه‌ای که بین دادگستری و بهزیستی استان منعقد شد، از ماه گذشته پرونده‌های طلاق قبل از مطرح شدن در دادگاه ابتدا به بهزیستی ارجاع داده می‌شود تا گروه مشاوره تخصصی تلاش‌هایی برای رفع مشکلات و صلح و سازش انجام دهند و چنانچه اقدامات آنان موثر نبود و زوجین به زندگی خویش بازنگشتند، آن هنگام پرونده به دادگستری برای رسیدگی عودت داده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، اظهار داشت: آموزش اولیه جوانان قبل از ازدواج و شرایطی که زوجین باید داشته باشند، برای جلوگیری از طلاق از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: جوانان باید انتخاب خود را از روی تفکر و تعقل انجام دهند و تابع احساسات زودگذر خود نباشند.

وی بر تحکیم بنیاد خانواده تاکید و خاطرنشان کرد: خانواده اساس و بنیان جامعه است و تحکیم آن موجب ایجاد جامعه و نسلی سالم و مفید خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم حکم ریاست بنیاد صیانت از خانواده توسط رئیس کل دادگستری استان یزد به آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تقدیم شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول