اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

برخورد با ناهنجاری مرهون همکاری با دستگاه‌های قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان گفت: برخورد با جرایم و ناهنجاری‌های جامعه مرهون همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

برخورد با ناهنجاری مرهون همکاری با دستگاه‌های قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد جواد حشمتی ظهر امروز در نشست تعاملی پلیس با دستگاه قضایی امنیت و ثبات امنیت را مدیون تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: آسودگی خاطر و خیال مردم مرهون برخورد نیروی انتظامی با تمام ناهنجاری‌ها و زشتی‌هاست.

وی برخورد با جرم و ناهنجاری را حاصل همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دانست و گفت: عملکرد در این زمینه خوب بوده و آمارها نیز نشان دهنده فعالیت شبانه‌روزی پلیس پرتلاش است.

رئیس کل دادگستری پویایی و در صحنه بودن نیروی انتظامی را موجب کاهش جرایم در جامعه خواند و افزود: وظیفه ما مدیریت خوب و برخورد بهتر با جرایم بوده و می‌توانیم با گسترش منابع، امکانات و... جرایم و پرونده‌های قضایی را کم کرده و از حجم بالای کار بکاهیم.

وی گام‌های خوبی که از طرف نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برداشته شده را کافی ندانست و خواستار تشکیل جلسات و کارگروه‌های بیشتر شد.

وی حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری ناجا را از  بخش‌های کارآمد و موثر پلیس ذکر کرد و گفت: تلاش می‌شود پرونده‌های زیادتری به این بخش‌ها برای مصالحه و سازش ارجاع داده تا نتیجه بهتری نصیب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شود.

فرمانده انتظامی گیلان نیز در  جلسه مذکور با تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی با همراهی و پشتیبانی دستگاه قضایی، ماموریت‌های خود که همان تامین امنیت است را انجام داده و از نقطه نظرها در طول سال بهره‌مند می‌شود.

ابراهیم قائد رحمتی افزود: از سال گذشته تاکنون در بحث انواع سرقت 22 درصد، در کشفیات کالای قاچاق 70 درصد، در بحث مواد مخدر 9 درصد کاهش، در دستگیری و انهدام باندهای مواد مخدر 2 درصد افزایش داشته‌ایم که این اقدام‌ها مرهون زحمات تلاش‌گران امنیت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات درون شهری با کاهش 22 درصدی و در مجموع با کاهش 4 درصدی کشته شدگان نیز مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در مدت مذکور وقوع قتل نیز 14 درصد کاهش داشت.

این مسئول آمارها را نشانه تنوع و گستردگی کار نیروی انتظامی در بعد عملیاتی، انتظامی، خدماتی و فرهنگی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نیروی انتظامی در بحث پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‌ها اجتماعی، مشارکتی است، یادآور شد: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری اجتماعی کارهای گسترده‌ای انجام داده و درصدد است با همکاری و مشارکت مردمی از ایجاد ناهنجاری‌ها کاسته و مشکلات را برطرف کند و ماموریت خود را به پیش ببرد.

قائد رحمتی یکی از مطالبات مردمی را کاهش جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه خواند و تصریح کرد: نیروی انتظامی با آموزش همگانی و ارائه مشاوره، درصدد کاهش ناهنجاری و کاهش کار قضایی و انتظامی است.

وی 80 درصد از پرونده‌هایی را که به مراکز مشاوره ارجاع شده را منجر به مصالحه خواند و گفت: مشاوران با توجه به تخصص خود در این مراکز نیازها و مشکلات را ریشه‌یابی می‌کنند و با نیاز سنجی و نظر سنجی درصدد انجام کار آموزشی و فرهنگی قوی‌تر هستند.

فرمانده انتظامی گیلان هدف از انجام آموزش‌ها و ارتقای  سطح دانش و آگاهی مجموعه‌ها را یکی از راهبردهای صحیح در سطح جامعه اعلام کرد و متذکر شد: هزینه و سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری اجتماعی سنجیده‌تر و منطقی‌تر بوده و این امر منجر به کاهش هزینه در زمینه پیگیری و در نتیجه کاهش حجم کار قضایی و انتظامی است. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گیلان نیز در نشست مذکور نقش نیروی انتظامی را در برقراری امنیت پایدار بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: برقراری امنیت مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است.

سیف‌الله مسرور، تنوع مأموریت‌های نیروی انتظامی را گسترده خواند و افزود: باید مراقبت و صیانت بیشتری از نیروهای خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی شود.

وی آمادگی سازمان مذکور را در برگزاری نشست‌های تعاملی و آموزشی در راستای افزایش آگاهی‌های کارکنان پلیس در تمام رده‌ها و سطوح مختلف را اعلام کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول