اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان رفسنجان:

ضابطان قضائی حقوق شهروندی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: ضابطان دادگستری باید در همه حال حقوق شهروندی و احترام افراد را در برخوردهای خود حفظ و رعایت کنند.

ضابطان قضائی حقوق شهروندی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، سید ‌محمود علیزاده در نشست مسئولان قضائی این شهرستان با مسئولان اداره محیط زیست، دایره اسلحه و مهمات و تعدادی از نمایندگان شکارچیان به منظور رسیدگی و حل مشکلات و معضلات بین شکارچیان و محیط‌بانان اداره محیط زیست رفسنجان اظهار داشت: محیط‌بانان باید در راستای پیشگیری از وقوع جرم فقط تذکر بدهند و هیچ‌گونه برخوردی نباید صورت ‌گیرد و برخورد قانونی فقط در قبال تخلف با متخلفان صورت می‌گیرد.

وی افزود‌: محیط‌بانان باید برخورد قانونی را با رعایت حقوق شهروندی و احترام کامل انجام دهند و حق هیچ‌گونه بی‌احترامی را ندارند، زیرا اکثر شکارچیان افراد با شخصیت و قانونمداری هستند و باید احترام آنها حفظ شود.

علیزاده با اشاره به بحث همیاران محیط زیست گفت: همیار قبول کرده در چارچوب قانون و در راستای پیشگیری از وقوع جرم با سازمان همکاری کنند و نباید وارد کار عملیاتی شده و بخواهد با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

وی تصریح کرد: وظیفه همیار فقط امر به معروف و نهی از منکر است و در صورت لزوم می‌تواند تخلف و متخلف را به اداره محیط زیست گزارش کند. 

علیزاده خاطرنشان کرد‌: فقط مصوبات سازمان حفاظت محیط زیست کل کشور ‌که در مورد مناطق چهار‌گانه صادر و از طریق اداره کل محیط زیست استان ابلاغ می‌شود، برای ما معتبر است و مواردی که از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی‌، خصوصی و نظارتی استان و شهرستان ممنوع اعلام می‌شود، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

وی همکاری اداره اسلحه و مهمات و هیئت تیر‌اندازی رفسنجان را خواستار شد و گفت: باید اداره اسلحه و مهمات و هیئت تیر‌اندازی رفسنجان با نظارت دادگستری قبل از صدور پروانه شکار نسبت به آموزش مسائل ایمنی‌، حقوقی و قانونی شکارچیان اقدام کنند تا از بروز تخلف و حادثه در این زمینه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول