اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد

لزوم فهم مشترک دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اقداماتی که درباره پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، گفت: تمام دستگاه‌ها به یک فهم مشترک در زمینه نقش خود در این زمینه رسیده‌اند.

لزوم فهم مشترک دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم فارس که با حضور مسئولان ارشد قضایی استان، فرماندار شیراز و مدیران کل سازمان‌ها، ادارات و نهادهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، انتظامی، امنیتی و ورزشی فارس برگزار شد، با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم اقدامی فراقوه‌ای است، اظهار داشت: آنچه امروز در جامعه وجود دارد و دیدگاهی که مسئولان امر دارند این است که امنیت را وظیفه چند دستگاه و آن‌ هم با اقدامات واکنشی و برخوردهای قضایی و انتظامی می‌دانند اما باید دانست که چنین امنیتی مبارزه با معلول بوده و پایدار نمی‌ماند.

وی خواستار ریشه‌یابی علل و عوامل وقوع جرم و رفع آنها شد و تصریح کرد: وقوع یک جرم ریشه در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اجرایی و سایر قسمت‌ها دارد و از این رو مبارزه با عوامل وقوع جرم تلاشی همه‌جانبه را می‌طلبد.

خدائیان تصریح کرد: مبارزه با عوامل وقوع جرم با همکاری تمام دستگاه‌ها مقدور است که باید احساس وظیفه کنند و نباید نقش خود را در این زمینه نادیده بگیرند.

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به اقداماتی که در زمینه پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون اقدامات موثری انجام شده و تمام دستگاه‌ها به یک فهم مشترک در این زمینه رسیده‌اند، اما تلاش بیشتری لازم است.

وی ادامه داد: گام‌های نخست در پیشگیری از وقوع جرم را باید سایر بخش‌ها بردارند و اگر جرمی در فقر اقتصادی و یا فرهنگی ریشه دارد، باید متولیان این بخش‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

خدائیان با بیان اینکه قانون تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم هم‌اکنون در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام در دست بررسی است، اضافه کرد: در این قانون برای تمام دستگاه‌های قضایی، فرهنگی، اقتصادی اجرایی، انتظامی، امنیتی و ... وظایف تعیین شده و تصویب آن گام بلندی در نهادینه‌کردن فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم است.

وی بر تشکیل شوراهای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان قضایی، اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، انتظامی و امنیتی شهرستان‌ها باید حضور مستمر در جلسات شوراهای پیشگیری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز با بیان اینکه جای تبیین روابط کاری بین سازمان‌ها و نهادهای مجری طرح پیشگیری از وقوع جرم خالی است، اظهار داشت: در طرح پیشگیری از وقوع جرم 24 وظیفه برای ناجا دیده شده که به طور مستقیم با این نیرو ارتباط دارد.

سیروس سجادیان با ارائه آماری از کاهش 16 درصدی کل سرقت‌ها در استان خبر داد و 90 درصد از این میزان را مرتبط با اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم دانست.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول