اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

40 درصد پست‏های دادگستری سمنان بلاتصدی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان سمنان اعلام کرد: 40 درصد پست‏های سازمانی دادگستری استان سمنان هم‏اکنون بلاتصدی است.

40 درصد پست‏های دادگستری سمنان بلاتصدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد سیاوش‏پور در مراسمی که ظهر امروز در سالن همایش‏های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و با حضور حجت‏الاسلام غلامحسین محسنی‏اژه‏ای سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور، معاون سیاسی- امنیتی استاندار سمنان، شماری از قضات و کارکنان دستگاه قضایی، علما و روحانیان و ... برگزار شد و در آن، دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان فعالیت رسمی خود را در این عرصه آغاز کرد، اظهار داشت: 62 شعبه در دادسرا و دادگاه‏ها و 9 شعبه در دادگاه‏های بخش در استان سمنان فعال هستند.

وی تصریح کرد: همچنین شش شعبه تجدیدنظر در استان سمنان فعال است که از این تعداد دو شعبه کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه 97 نفر قاضی در دستگاه قضایی استان سمنان فعالیت می‏کنند، ادامه داد: 360 نفر نیز در بخش اداری و به عنوان کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی با دادگستری استان سمنان همکاری دارند.

سیاوش‏پور بیان کرد: با این وجود حدود 40 درصد پست‏های سازمانی دادگستری استان سمنان در برهه کنونی بلاتصدی است.

وی با بیان اینکه سرانه قاضی در استان سمنان به ازای هر 6 هزار و 500 نفر جمعیت مردمی یک نفر است، بیان کرد: سرانه کارمندی دادگستری استان سمنان نیز به ازای هر یک‌هزار و 753 نفر جمعیت یک نفر است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برنامه‏محوری، سلامت در کار، انجام کار به میزان انتظار و داشتن نظم در کار سیاست‏های ترسیم شده در دادگستری استان سمنان است، اضافه کرد: هر ساله برنامه مدونی در این اداره کل تدوین می‏شود و همه خود را موظف به اجرای این برنامه‏ها می‏دانیم.

سیاوش‏پور ادامه داد: با توجه به تجربه کاری‏ام در استان‏های مختلف به صراحت گواهی می‏دهم که کارکنان و قضات دستگاه قضایی در استان سمنان جزو سالم‏ترین فعالان قضایی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه انجام کار بر اساس پیش‏بینی‏ها هنوز انتظارات ما برآورده نشده است، خواستار تلاش بیشتر همه فعالان این بخش شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: طبق برنامه‏های تدوین شده در این اداره کل، در طول سال و در هر فصلی تمام عملکردها قابل ارزیابی است و به واسطه آن می‏توانیم از ظرفیت تمام دستگاه‏های اجرایی در راه پیشبرد اهداف ترسیم شده بهره ببریم.

سیاوش‏پور گفت: اهداف راهبری دادگستری استان سمنان در 13 مورد بررسی شده و امروز باید تصدیق کرد که ارتقای وضع دادرسی به مردم، دادرسی عادلانه و اجرای عدالت از مهم‏ترین خواست‏های مردم از دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول